اشتباهات متداول در بازاریابی محتوا

هر کسی که در زمینه تولید محتوا فعال است ممکن است مرتکب اشتباهاتی شود که حتی حرفه‌ای‌ترین افراد هم دچار آن می‌شوند. در این مقاله خطاهای بازاریابی محتوا را که احتمال دارد همه ما مرتکب شویم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

  • اقدام بدون برنامه یا برنامه بدون اقدام

بازاریابی محتوای خوب، حاصل پیوند دو عامل است؛ استراتژی مؤثر و اجرای تاکتیکی عالی. استراتژی مؤثر، داشتن برنامه جامع است. به عنوان مثال، گوش دادن به مخاطبان هدف از طریق انجمن‌های مجازی، کسب دیدگاه و مشخص کردن چگونگی تنظیم ارتباطات خود برای پاسخ‌گویی به نیازهای مخاطبان.

اجرای تاکتیکی مجموعه اقداماتی است که شما برای دست‌یابی به آن اهداف انجام خواهید داد. این ممکن است به معنای تصمیم‌گیری تاکتیکی برای اختصاص یک ساعت در روز برای تولید محتوا باشد.

اگر تمام وقت خودتان را صرف تدوین برنامه کنید این موضوع کمکی به شما کمک نخواهد کرد. برنامه‌ای بریزید و برای دستیابی به آن بر روی تاکتیک‌های خود کار کنید. اجازه ندهید که ترس از این که محتوای تولیدی‌تان به اندازه کافی خوب نباشد، شما را از دسترسی به مخاطبان خود باز دارد.

  • داشتن فروض غلط در مورد شخصیت مشتریان

بدون شک در مورد اهمیت شناخت شخصیت خریدار مطالب زیادی خوانده‌اید، اما اگر تحلیل‌ها و فروض سطحی در مورد مشتریان داشته باشید به مشکل برمی‌خورید. برای درک انگیزه‌ها و چالش‌های مشتریان باید به مراتب تحلیل‌های عمیق‌تری انجام داد تا محتوایی تولید شود که مورد پسند مخاطبان است.

  • تمرکز صرف بر سئو

سال‌های گذشته با تمرکز بر رفتار موتورهای جستجوی اینترنتی می‌توانستید با انتشار منظم محتوا، مخاطبان را جذب کنید. به همین دلیل، بسیاری از بازاریابان محتوا بیش از حد بر سئو متمرکز شده‌اند و همچنان به آن ادامه می‌دهند. به این پدیده، “نزدیک بینی سئو” گفته می‌شود.

امروزه با وجود انتشار روزانه 2 میلیون مطلب در اینترنت، مبارزه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل دشوار شده و نمی‌توان بر جذب مخاطب صرفاً بر تکنیک‌های سئو اتکاء کرد. در حال حاضر انتشار منظم محتوا، تأثیری در رتبه‌بندی شما در گوگل ندارد. شما به چیزی متفاوت نیاز دارید. اتفاقی که باعث شود برند شما دیده شود.

از سئو برای افزایش رتبه خود استفاده کنید، اما بدانید که سئو تحول یافته است. کاربران اینترنتی هستند که بر روی موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارند. روش‌های مشروع برای جذاب مخاطبان خود پیدا کنید و خواهید دید که میزان بازدید از وب سایت شما افزایش خواهد یافت.

  • انتظار نتایج فوری

تولید محتوا برای کسب و کار شما یک سرمایه‌گذاری است و نه یک روش فوری درآمدزایی. بازاریابی محتوا نیاز به تلاش دارد. شما نمی‌توانید چند مطلب منتشر کنید و انتظار داشته باشید مخاطبان به سایت شما سرازیر شوند.

  • تمرکز صرف محتوا بر فروش

تولید محتوا با هدف دست‌یابی به فروش بیشتر نمی‌تواند باعث جلب رضایت مخاطبان گردد. مخاطبان اینترنتی در ابتدای امر برای خرید به وب سایت شما مراجعه نمی‌کنند. آن‌ها می‌خواهند محتوایی ببینند که کمک کند تا کار خود را انجام دهند و مشکلات‌شان را برطرف کند. به عنوان یک بازاریاب محتوا، وظیفه شماست که به مخاطبان آموزش و مشاوره دهید. بنابراین برنامه فروش محصولات یا خدمات شما باید در انتهای کار قرار گیرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *