اصول شش گانه برندسازی

همیشه شرکت‌های موفق در کنار خود، از وجود کارشناسان و مشاوران بازاریابی و تبلیغات بهره می‌برند تا بتوانند تمایز و نورپردازی روزافزونی در بازارشان ایجاد کنند. فراموش نکنید که هیچ برندی از ابتدا بزرگ نبوده است بلکه به سعی سالها تلاش خلاقانه و رعایت همین اصول به این نقطه رسیده است و همچنان ادامه می‌دهد.

اصل صفر‌: نام‌ برند
روش‌های مختلفی جهت نام‌گذاری برند وجود دارد‌ اما باید توجه داشت که هدف اصلی به یادسپاری آن توسط مردم است. پس باید نامی‌‌متمایز و ساده را انتخاب کرد که به راحتی تلفظ شود‌ و نیز در صورتیکه بخواهید صادرات هم داشته باشید، این نام نباید تداعی کنندۀ موارد منفی در فرهنگ ملل باشد. در نهایت باید نام طوری انتخاب شود که بتوانید سالها به آن افتخار کنید.

اصل اول‌: لوگو یا سمبل برند
لوگو سمبلی بصری از برند است که شما را به مشتریان‌تان معرفی می‌کند و باعث می‌شود تبلیغات‌تان سریع‌تر شناسایی شود. برای اینکه یک لوگوی خوب داشته باشید، پیشنهاد می‌شود از یک طراح حرفه‌ای یا یک شرکت تبلیغاتی خوب استفاده کنید.

اصل دوم‌: شعار برند
شعار یک تعریف کوتاه و قابل درک از دلایل وجودی یک کسب وکار است. نکتۀ مهم در ساخت شعار این است که باید باورپذیر و به یادسپردنی باشد. به طوری که فکر مخاطب را چند لحظه با خود همراه کند. شعار غیرواقعی ممکن است باعث تخریب برند شود.

اصل سوم‌: استفاده از تبلیغات
تبلیغات باعث آگاهی از حضور برند می‌‌شود و می‌تواند به‌رغم فروش محصول، برند را هم سرپا نگه دارد. تبلیغات برای شرکت‌ها به مثابه یک ریل عمل می‌کند پس به شما این امکان را می‌دهد تا قطار‌های‌تان را روی این ریل حرکت دهید اما اگر این ریل درست ساخته نشود موجب توقف قطار می‌شود. در این میان هر چه تبلیغات هوشمندانه‌تر و خلاقانه‌تر باشد مشتری بیشتر علاقه‌مند است سوار قطار شما بشود.

اصل چهارم‌: پایش رسانه‌ای
صاحبان برند باید همیشه جریان اخبار و اطلاعات را دنبال کنند تا بتوانند زمان سنجی مناسب در خصوص کوشش‌های بازاریابی و تبلیغاتی خود داشته باشند.

اصل پنجم: روابط عمومی
روابط عمومی ‌عامل اصلی برند‌سازی است. این ابزار باعث ایجاد روابط دوسویه با مخاطبان می‌شود‌ و در نهایت اگر به درستی از آن استفاده شود مشتریان همیشه در کنار شما خواهند بود‌ اما متاسفانه اکثر اوقات به دلیل هزینه‌های پایین‌تر این ابزار در مقابل تبلیغات، از آن چشم‌پوشی می‌شود.

اصل ششم‌: ترویج‌های فروش
استفاده از ترویج‌ فروش درصورتیکه خوب برنامه‌ریزی شده و خوب اجرا شوند، می‌توانند بازار یا انبار شرکت را از یک محصول قدیمی‌ خالی کند و محصول جدید یا محصول اصلاح شده را به بازار عرضه کند. همچنین می‌تواند باعث تقویت مشارکت برندها شود و وفاداری را در مشتریان تهییج کرده و افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *