ارسال نامه پستی
در این روش تبلیغات کالا و خدمات شرکت شما به آدرسهای مورد نظر پست میشوند. چند نوع مختلف از پست مستقیم وجود دارد (مانند کاتالوگ، کارت پستال، بروشور و…). کمپینهای پست مستقیم معمولاً به تمام مشتریان پستی در یک منطقه یا به تمام مشتریان در لیست بازاریابی ارسال میشوند.
بازاریابی تلفنی
بازاریابی تلفنی شامل تماس با تمام مشتریان بالقوه از طریق تلفن برای فروش کالاها یا خدمات میباشد. این روش توانایی ایجاد چشماندازهای جدیدی از مشتریان در حجمهای زیاد را دارد و همچنین ابزاری مفید برای دنبال کردن کمپینهای بازاریابی مستقیم است. با این حال، یک بازاریابی تلفنی موفق شامل برنامهریزی و استفاده از دادههای دقیق و به خوبی تحقیق شده از مشتریان است تا امکان مطابقت پروفایلهای مشتری با پروفایلهای محصول فراهم گردد.
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی روشی ساده، مقرون به صرفه و قابل سنجش برای دستیابی به مشتریان میباشد که میتواند شامل خبرنامه الکترونیکی، ایمیلهای تبلیغاتی برای کسب مشتریان جدید یا ارائه پیشنهادات برای مشتریان موجود و یا آگهیهایی باشد که میتوانند در ایمیلهای دیگر شرکت آورده شوند.
بازاریابی پیام کوتاه
پیامک زدن به کسب و کارها اجازه میدهد تا به تک تک مشتریان دسترسی داشته باشند و امکان ارسال پیامک به گروههای بزرگی از مردم را با حداقل هزینه داشته باشند. میتوان از سرویس پیام کوتاه برای ارسال اطلاعیههای فروش برای مشتریان، لینک دادن به بروزرسانیهای وب سایت، یادآوری قرار ملاقات یا تحویل کالا یا پیامهای شخصی شده استفاده نمود.
بازاریابی از طریق پخش بروشور و آگهی
پخش کاتالوگ و آگهیهایی که درست برنامهریزی شدهاند میتواند برای کسب و کار محلی که مخاطبان زیادی در حوزه هدف دارند، مناسب باشد. این روشی ساده، ارزان و مؤثر برای دستیابی به مشتریان میباشد، گرچه این یک شکل کمتر هدفمند از بازاریابی مستقیم است.
بازاریابی رسانههای اجتماعی
رسانههای اجتماعی میتوانند به طور مؤثری به عنوان ابزار بازاریابی برای کسب و کارها مورد استفاده قرار گیرند، زیرا این فرصت را ایجاد میکنند تا مستقیماً با مشتریان در تعامل بود و به طور روزمره اطلاعات مربوط به کالا و خدمات را به اشتراک گذاشت. رسانههای اجتماعی همچنین امکان به اشتراک گذاری محتوای شما را توسط مشتریانتان با کل شبکه فراهم میآورند و باعث میشوند مخاطبانتان به طرز فزایندهای افزایش یابند. پروفایل کسب و کارتان را تدوین کنید تا از این طریق کیفیت کالا و خدماتتان را افزایش دهید. همچنین مشتریان را تشویق کنید نت با ارسال نظرات برای شما بازخورد ایجاد کنند.
فروش مستقیم
فروش مستقیم روشی مؤثر برای رشد یک کسب و کار منعطف و کم هزینه میباشد. فروش مستقیم شامل فروشندگان مستقلی است که کالاها و خدمات را مستقیماً به مصرف کنندگان عموماً در محل سکونت یا کارشان میفروشند. روشهای فروش مستقیم مرسوم شامل فروش خانه به خانه و بازاریابی شبکهای است.