ایده هایی برای توسعه فروش

تکنیک‌هایی وجود دارند که خرید کالاها و خدمات را برای مشتریان دست یافتنی و مقرون به صرفه می‌کنند. ساده‌ترین اقدام در این زمینه تخفیف دادن است. اما روش‌های مؤثر دیگری هم برای جذب مشتری وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود؛

  • تخفیف‌های مناسبتی: شما می‌توانید به مناسبت‌های مختلفی که در طول سال وجود دارند مانند اعیاد، روز پدر، روز زن و… برای مشتریان ویژه خود یا عموم مردم تخفیف‌هایی قایل شوید. نکته مهم آن است که در این زمینه زیاده روی نکنید زیر در این صورت مشتریان منتظر می‌مانند تا از تخفیف‌های مناسبتی استفاده کنند و شما در روزهای عادی و قیمت‌های بدون تخفیف مشتریان را از دست می‌دهید.
  • برگزاری مسابقه: به مشتریانی که خرید می‌کنند پیشنهاد شرکت در یک مسابقه را بدهید یا به صورت اتوماتیک وار آن‌ها را در مسابقه‌ای شرکت دهید
  • کالا یا خدمتی را رایگان ارائه دهید: در هنگام خرید نمونه‌ای از محصولات‌تان یا هدیه‌ای کوچک که لوگوی شما بر روی آن چاپ شده به آن‌ها بدهید. همچنین می‌توانید در مناطق کلیدی هدایایی را به مردم بدهید. این کار باعث خواهد شد آن‌ها پیشنهادی دست اول را تجربه کنند.
  • کارت خرید هدیه: در صورتی که مشتریان تا یک مبلغ مشخصی خرید کردند می‌توانید به آن‌ها کارت هدیه جهت خرید رایگان یا خرید تخفیف دار بدهید.
  • تخفیف دادن به مشتریان ویژه: که می‌تواند در قالب باشگاه مشتریان یا گروهی از مشتریان ویژه صورت گیرد.
  • فروش به صورت پکیچ پیشنهادی کالاها یا خدمات: از این روش می‌توان محصولات کم فروش را با محصولات پر فروش در یک پکیچ به مشتریان پیشنهاد داد و آن را به فروش رساند.
  • فروش لوازم جانبی: هنگامی که مشتریان خریدی از شما می‌کنند پتانسیل مناسبی وجود دارد که محصولاتی که مکمل کالای خریداری شده هستند را به وی پیشنهاد دهید.
  • پیشنهاد به روزرسانی: بگذارید مشتریان بدانند کالا یا خدمتی که از شما دریافت کرده‌اند، در صورتی که نسخه‌های جدیدتری از آن تولید شود، امتیازاتی در زمینه خرید برای آن‌ها قائل خواهید شد.
  • فروش قطعات یدکی: با توجه به عمر محصول شما و آگاهی از زمان تعویض یا تعمیر آن‌ها می‌توانید به مشتریان‌تان پیشنهادهای مناسبی بدهید.
  • پیشنهاد گارانتی: گارانتی به افزایش اعتماد خریداران کمک کرده و صداقت شما را نشان می‌دهد.
  • سیاست پس دادن آسان: این کار مشتریان را ترغیب به خرید کالاهایی می‌نماید که در صورت تمایل می‌توانند آن را پس بدهند.
  • امتحان رایگان: محصولات خود را به صورت امتحان رایگان به مشتریان بالقوه‌ جهت آشنا شدن با آن پیشنهاد دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *