زمانی که در حال پروموشن محصولات لوازم خانگی خود در اینترنت میباشید نباید سریعاً کالاهایتان را به مردمی که نمیشناسید عرضه کنید. در ادامه سه ایده بازاریابی کاربردی برای نیل به موفقیت در این نوع کسب و کار را بررسی میکنیم.
ایده اول: ترافیک سرد (جذب مخاطبان)
در گام اول با مشتریانی طرف هستیم که با محصولات شما آشنایی ندارند. در واقع پتانسیل مناسبی وجود دارد تا بتوانید با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید. روشهایی وجود دارند که میتوانید در فضای مجازی مورد استفاده قرار دهید. این روشها عبارتند از؛
- تولید محتوا: قبل از این که بخواهید محصولات خود را بفروشید، در قالب محتواهای تولیدی، اطلاعات مناسب و مفید را در اختیار خوانندگان وب سایت خود قرار دهید تا انگیزه آنها برای خرید را افزایش دهد.
- بروزرسانی رسانه اجتماعی: در وب سایت شرکت، لینکی به صفحات اجتماعی خود ایجاد کنید و به مخاطبان توصیه کنید به صفحه طرفداران شما در شبکه اجتماعی مربوطه بپیوندند.
- کارت هدیه رایگان: مسابقهای ترتیب دهید و به برندگان آن کارت هدیهای اهداء کنید تا در صورت خرید محصولات شما، مبلغ مندرج در کارت هدیه از قیمت کالا کسر شود. همچنین میتوانید بر روی محصولات خود تخفیفهای مناسبتی بگذارید مانند تخفیف خرید برای عید نوروز.
- کار کردن بر روی گوگل: بر روی کلیدواژههایی که مخاطبان شما در اینترنت جستجو میکنند تمرکز کنید و براساس آنها، محتواهایی را تولید نمایید که اطلاعات و راه حلهای مناسب در مورد لوازم خانگی به کاربران اینترنت ارائه دهد. این کار باعث خواهد شد ورودی شما از گوگل افزایش یابد و تأثیر مثبتی بر روی ترافیک سایت بگذارد.
ایده دوم: ترافیک گرم (تبدیل مخاطبان به مشتریان بالقوه)
مخاطبان این نوع ترافیک نسبت به شما آشنایی دارند. چرا که در یک مقطع از وب سایت شرکت بازدید کردهاند. برای هدف گیری مجدد مخاطبان روشهای زیر پیشنهاد میگردند:
- ارائه اطلاعات تکمیلی به بازدیدکنندگان وب سایت: اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما برای بار چندم است که به آن سر میزنند لازم است اطلاعات تکمیلیتری برای آنها در سایت قرار دهید؛ مانند اطلاعات فنی محصولات، مزایای محصولات شما نسبت به رقباء و… .
- فعالیت در صفحه طرفداران در شبکه اجتماعی: با ارائه هدایای رایگان یا اطلاعات مفید از مخاطبان فن پیچ خود بخواهید که اطلاعات تماس خود را در اختیار شما بگذارند تا در اطلاع رسانیهای بعدی از آن استفاده کنید.
ایده سوم: ترافیک داغ (تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل)
این ترافیک، ترافیک خریداران شماست. آنها یا از طریق آنلاین از شما خریداری میکنند یا با شناخت خوبی که از برند شما پیدا کردهاند، آن را در فروشگاههای لوازم خانگی جستجو میکنند. هدف از این ترافیک آن است که به مشتریان یادآوری کنید هنوز در کنارشان هستید. در این حالت به مشتریانی که یک بار از شما خرید کردهاند، پیشنهادات جدید ارائه میدهید.