موفقیت در بازاریابی با ده رنگ محرک حواس مشتری

عوامل متعددی برای موفقیت در بازاریابی کالا و خدمات وجود دارد. جذب مشتری و شناخت روش های آن یکی از ارکان موفقیت در بازاریابی است. دقیقاً درست است که می گویند تاثیر اول ماندگارترین تاثیر است. این فقط در روابط میان فردی صدق نمی کند. در دنیای تجارت هم همینطور است ما در این مقاله شما را با تاثیر رنگها در موفقیت در بازاریابی آشنا میکنیم.

بازاریابان و طراحان گرافیک از مدت ها پیش می دانستند که برخی رنگ ها تمایل به تحریک برخی حواس در مشتریان داشته و از این طریق نقش عمده ای در موفقیت کمپین های بازاریابی بازی می کنند. در ادامه به معرفی فهرستی شامل ده رنگ مختلف می‌پردازیم که موجب افزایش فروش شده و به احساسی که آن را تحریک می کند هم اشاره می کنیم:

۱قرمز: قرمز، رنگی حاکی از قدرت است. این رنگ جلب توجه مردم را کرده و این توجه را حفظ می کند و به همین دلیل به عنوان مهم ترین و شناخته شده ترین رنگ ها برای فعالیت های بازاریابی و افزایش فروش در نظر گرفته می شود.

۲آبی: زمانی که می خواهید به عنوان یک فرد یا برند قابل اعتماد و با حس و حال در نظر گرفته شوید، خانواده رنگ های آبی یکی از گزینه های مناسب برای شما در نظر گرفته می شود. برای کسب بهترین نتیجه خانواده رنگ های آبی را با رنگ های مکمل دیگر ترکیب کنید.

۳صورتی: در حال رقابت برای جلب توجه جمعیت بانوان جوان هستید؟ در صورت استفاده از رنگ های صورتی اشتباهی را مرتکب نشده اید. این رنگ جالب و جذاب، دارای زوائد و تزئینات و همچنین خانومانه است.

۴زرد: زرد، رنگی پرقدرت است، اما درعین حال خطرناک ترین سایه در بین رنگ های مختلف است. از زرد برای دستور دادن به مخاطبین برای توجه کردن به خودتان استفاده کنید و به آن ها اجازه دهید به خوبی بدانند که از توانایی های خود اطمینان دارید.

۵سبز: سبز، رنگی همه کاره و گرم و دعوت کننده است و احساسی فوق العاده خوب و عالی به مشتریان منتقل می کند. در ثانی اینکه نشانگر صحت و سلامتی، محیط طبیعی و حسن نیت است. در پایان اینکه، سبز، رنگ پول است، بنابراین ایجادکننده افکاری ناشی و مملو از ثروت است.

۶بنفش: بنفش، یک رنگ سلطنتی است که برای انتقال احساسی سرشار از ظرافت اعتبار به محتوای بازاریابی شما مناسب است.

۷طلایی: رنگ طلایی به همین ترتیب نشان دهنده ظرافت و اعتبار است، اما عنصری از قدرت را به محتوای شما اضافه می کند که بنفش قدرت رقابت با آن را ندارد. در ترکیب سبز یا بنفش، رنگ طلایی، رنگی قدرتمند است که نشان دهنده ثروت و شجره و تبار شماست.

۸نارنجی: نارنجی، رنگی سرشار از انرژی است که ویژگی های قدرتمندی حاکی از جلب توجه دارد، سرگرم کننده و خنک بوده و به مشتریان احساسی ناشی از سروکار داشتن با یک شرکت بسیار پیشرفته و مدرن را می دهد.

۹قهوه ای: قهوه ای خاکی به عنوان رنگی برای آرامش شناخته می شود که حسی از آرامش و تمدد اعصاب را به مشتریان انتقال می دهد.

۱۰سیاه: رنگ مشکی، یک رنگ همه کاره دیگر است. این رنگ می تواند به عنوان رنگی مدرن و یا سنتی، هیجان انگیز و یا آرامش بخش در نظر گرفته شود. در صورت استفاده از آن به عنوان یک رنگ متضاد، به هر حس و حالی که قصد انتقال دادن آن را داشته باشید، حسی درام گونه را اضافه می کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *