توصیه های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

سعی کنید در تمام نامه هایی که برای مشتران خود می فرستید، از دست نوشته و یا مهرهای مخصوص یا برچسب های خاص استفاده کنید. کسب و کارهای کوچک به دلیل ماهیت شان نمی توانند از روش های پر هزینه تبلیغاتی برای معرفی خود و محصولات شان استفاده نمایند. بنابراین بازاریابی این کسب و کارها بایستی به دنبال روش های کم هزینه تر باشد. باید به این نکته توجه داشت که  شما می توانید مشابه این روش ها را برای بازاریابی الکترونیکی هم مورد استفاده قراردهید.

۱) بهترین آگهی های خود را به صورت کارت، چاپ کنید و برای مشتریان تان در بازار هدف  ارسال کنید.

مشتریان کارت هایی  می خوانند که کوتاه و خلاصه باشد. یک آگهی کوچک روی یک کارت پستال می تواند بازدیدکنندگان زیادی را به وب سایت شما بیاورد و این خود می تواند باعث افزایش فروش شما شود. هزینه این کار معمولا زیاد نیست.

۲) معمولا یک روش بازاریابی همیشه برای همه کسب و کارها موفق نیست، بنابراین روش های بازاریابی خود را مرتب عوض کنید و در استفاده از این روش ها خلاق باشید.

مشتریان شما اگر متن آگهی شما عوض نشود خسته می شوند، البته خود شما هم از این یکنواختی خسته خواهید شد. بازاریابی می تواند مفرح باشد بنابراین از مزیت های استفاده از روش های متنوع بازاریابی برای برقراری ارتباط با مشتریان باارزش خود استفاده کنید. اما در انتخاب روش های بازاریابی خود دقت کنید. همیشه برای یک بازاریابی موفق باید بر اساس یک طرح بازاریابی عمل کرد. سعی کنید در طرح بازاریابی خود از روش های متنوع استفاده کنید. همیشه نظر مشتریان خود را در مورد روش هایی که به کار برده اید جویا شوید این نظریات می توانند موفقیت طرح بازاریابی شما را تضمین کند.

۳) جواب تلفن های خود را متفاوت بدهید.

سعی کنید که سفارش های خاصی را در هر بار جواب دادن تلفن ، به مشتری خود ارائه کنید. به عنوان مثال می توانید بگوئید ” روز بخیر؛ من … هستم . دوست دارید با سرویس جدید ما آشنا شوید.” تلفن کننده مجبور می شود که از شما در مورد این سرویس ها سوال کند. بیشتر شرکت ها پیامهایی را از پیش ضبط شده دارند که وقتی مشتری پشت خط می ماند آنها را برای مشتری پخش می کنند. شما می توانید اینکار را خودتان انجام دهید. از نظر مشتری تفاوتی ندارد که این پیام از قبل ضبط شده یا اینکه زنده ارائه شده است. برای استفاده از این روش مطمئن شوید که پیام شما برای مشتریان شما جذاب باشد. اگر مشتری شما از راه دور تماس می گیرد، با ارائه آگهی های طولانی وقت و پول مشتری خود را به هدر ندهید.

۴) استفاده از دست نوشته

سعی کنید در تمام نامه هایی که برای مشتری خود می فرستید، از دست نوشته و یا مهرهای مخصوص یا برچسب های خاص استفاده کنید. توجه داشته باشید که دست نوشته ای روی نامه در اولین بار که رویت نامه خوانده می شود. به خاطر داشته باشید این نوشته در صورتی به طور کامل خوانده می شود که خلاصه و کوتاه باشند به طوریکه مشتری بتواند آن را در کمتر از ده ثانیه بخواند.

۵) یک پیشنهاد فروش برای مشتری خود که تازه از شما خرید کرده است، بفرستید.

اگر به عنوان مثال مشتری شما لباسی را از شما خریده است، می توانید نامه ای برای او بفرستید و ضمن تشکر از خرید قبلی به اطلاع او برسانید که برای خرید بعدی به طور مثال از تخفیف بیست درصدی برخوردار است. برای اینکه بتوانید این پیشنهاد را به فروش نزدیک کنید، برای پیشنهاد خود زمان تعیین کنید.

۶) خبرنامه

آیا می دانید هزینه فروش به یک مشتری جدید شش برابر بیشتر از فروش به مشتری قدیمی است؟ شما با استفاده از خبرنامه می توانید بازاریابی خود را بر روی مشتریان قدیمی خود متمرکز کنید. اگر هزینه خبرنامه چاپی برای شما زیاد است، می توانید با استفاده از پست الکترونیک اینکار را با هزینه بسیار پایینی انجام دهید. همیشه در خبر نامه خود می توانید پیشنهاد فروش ویژه ای را به مشتری قبلی تان ارائه کنید.

۷) بازاریابی عمومی

اگر فکر می کنید که قادر به تحمل هزینه بازاریابی به تنهایی نیستید، به دنبال شریکی باشید که محصول او هم مناسب مشتری شما باشد یا اینکه محصولات شما مکمل یکدیگر باشد. با ارائه طرح بازاریابی مشترک می توانید در هزینه های بازاریابی صرفه جویی کنید. با این روش سرویس بهتری هم به مشتریان خود ارائه می کنید.

۸) خودتان را به دیگران بشناسید

آگهی های و بروشورهای خود را در تمام نامه های ارسالی شرکت خود قرار دهید. این کار هزینه زیادی برای شما ندارد و شما از نتیجه کار قطعا متعجب خواهید شد که ببینید این پیشنهادهای شما به دست چه افرادی می رسد و سفارش خرید به شما می دهند.

۹) سمینار

ارائه سمینار در زمینه کار خودتان یا شرکت در سمینارهای مرتبط می تواند نقش بسیار زیادی در معرفی کسب و کار شما داشته باشد. اگر می خواهید سمیناری در محل کار خود برگزار کنید، به خاطر داشته باشید که ارائه یک سمینار رایگان نمی تواند مشتریان شما را جذب کند. دریافت هزینه جزیی علاوه بر اینکه مقداری از هزینه های سمینار را پوشش می دهد می تواند در جذب مخاطب هم به شما کمک کند. البته چنین سمینارهایی باید بسیار با کیفیت و با برنامه ریزی ارائه شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *