تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی محتوا

شرکت‌هایی که عمدتاً از شیوه‌های بازاریابی سنتی استفاده می‌کنند، ممکن است در نگاه اول تفاوت‌های بین بازاریابی سنتی و بازاریابی محتوا را به درستی درک نکنند. چه چیزی باعث می‌شود بازاریابی محتوا بسیار متفاوت از بازاریابی سنتی باشد و کدام استراتژی را باید به کار برد؟ برای شناخت تفاوت بین بازاریابی سنتی در مقابل بازاریابی محتوا، با ما همراه باشید.

بازاریابی سنتی چیست؟

بازاریابی سنتی هر نوع بازاریابی است که به اجبار به سمع و نظر شخص می‌رسد. به عنوان مثال، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی، بروشور و موارد مشابه. این نوع تبلیغات می‌تواند در دستیابی به مخاطبان مؤثر باشد، اما برای انجام دادن آن بودجه زیادی لازم است. شرکت‌های بزرگ‌تر غالباً با موفقیت از بازاریابی سنتی استفاده می‌کنند، زیرا می‌توانند از پس هزینه‌های سنگین تبلیغات این چنینی برآیند.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی درونگراست (Inbound Marketing) که در آن انواع محتوا ایجاد گردیده و سپس به صورت آنلاین در فضای مجازی منتشر می‌شود. به جای تحمیل شدن به مخاطبان، محتوا برای آنان همیشه در دسترس است و مخاطبان می‌توانند هر وقت که تمایل داشته باشند به محتوای مربوطه مراجعه کنند.

به جای تبلیغ محصولات یا خدمات، بازاریابی محتوا بر ارائه اطلاعاتی تأکید دارد که برای مخاطبان هدف شما مفید است. ایده اصلی بازاریابی محتوا این است که با ارائه اطلاعات مفید، در خواننده نسبت به خودتان اعتمادسازی خواهید کرد و این خواننده احتمال دارد مطالب بیشتری از شما بخواند و در نهایت به مشتری کالا و خدمات شما تبدیل شود.

هر چه محتوای باکیفیت‌تری منتشر کنید، خوانندگان منظم‌تری در بلندمدت جذب خواهید کرد و از این طریق میزان قرار گرفتن در معرض برندتان را افزایش می‌دهید.

کدام روش بازاریابی را باید انتخاب کرد؟

بازاریابی محتوا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است و به عنوان یک استراتژی بلندمدت نسبت به بازاریابی سنتی که برنامه‌ای کوتاه‌مدت است برتری دارد. اگر بودجه محدودی برای بازاریابی دارید، بازاریابی محتوا بسیار مؤثرتر خواهد بود زیرا قادر خواهید بود فعالیت‌های بازاریابی خود را برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ کنید و به تدریج مواردی مانند اقتدار برند، قرار گرفتن در معرض برند و ترافیک وب سایت را افزایش دهید، که در نهایت همه این‌ کارها منجر به افزایش فروش می‌شوند.

در بازاریابی سنتی هنگامی که کمپین بازاریابی به پایان می‌رسد، فروش نیز همراه با آن افول خواهد کرد. البته این بدان معنی نیست که شما هرگز نباید از بازاریابی سنتی استفاده کنید. اگر بودجه کافی دارید، اجرای هر دو شیوه بازاریابی محتوا و بازاریابی سنتی می‌تواند سودمند باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *