بازاریابی صادراتی آجیل و خشکبار

صادرات آجیل ایران عمدتاً شامل پسته می باشد. همچنین کشمش ، خرما و انجیر خشک نیز جزو اقلام صادرات خشکبار کشور است. ایران سالانه حدود 2 میلیارد دلار آجیل و خشکبار به کشورهای جهان صادر می‌کند. دو جدول زیر فهرست عمده ترین محصولات صادراتی ایران در زمینه آجیل و خشکبار را به تفکیک کد تعرفه نشان می دهد.

فهرست عمده ترین محصولات صادراتی ایران در زمینه آجیل به تفکیک کد تعرفه

ردیف کد تعرفه شرح تعرفه
1 08021100 بادام با پوست ، تازه يا خشک کرده
2 08021200 بادام بدون پوست ، تازه يا خشک کرده
3 08023100 گردوي معمولي با پوست سخت ، تازه  يا خشك كرده
4 08025100 پسته ها با پوست تازه يا خشك
5 08025510 مغز پسته تازه يا خشك
6 08025220 مغز پسته بدون پوست دوم و خلال مغز پسته تازه يا خشك
7 08025290 ساير پسته هاي غير مذكور درجاي ديگر تازه يا خشك كرده

فهرست عمده ترین محصولات صادراتی ایران در زمینه خشکبار به تفکیک کد تعرفه

ردیف کد تعرفه شرح تعرفه
1 08041010 خرما استعمران تازه يا خشك كرده
2 08041020 خرما کبکاب تازه ياخشك كرده
3 08041030 خرما پياروم تازه يا خشك كرده
4 08041040 خرما مضافتي تازه يا خشك كرده
5 08041050 خرما شاهاني تازه يا خشك كرده
6 08041060 خرما زاهدي تازه يا خشك كرده
7 08041090 ساير خرماهاي غيرمذکور در جاي ديگر تازه يا خشك كرده
8 08042000 انجير ، تازه يا خشک کرده
9 08062010 مويز (انگورخشک کرده)
10 08062020 تيزابي دانه دار (انگورخشک کرده)
11 08062030 تيزابي بي دانه (انگور خشک کرده)
12 08062050 آفتابي بي دا نه (انگور خشک کرده)
13 08062060 انگوري بي دا نه (انگورخشک کرده)
14 08062070 کاشمري سبز بي دا نه (انگور خشک کرده)
15 08062090 ساير ا نگورهاي خشک کرده غيرمذکور در جاي ديگر
16 08131000 زردآلو ، خشک  کرده
17 08132000 آلو خشک کرده
18 08134000 ساير ميوه هاي خشک کرده که در جاي ديگري مذکور يا مشمول نباشند
19 08135000 مخلوط ميوه هاي خشک کرده و مخلوط ميوه هاي سخت پوست خشک کرده

الزامات بازاریابی و فروش آجیل و خشکبار

  • یافتن شرکت های بازرگانی فعال در زمینه آجیل و خشکبار در کشورهای هدف شریک تجاری ایران

  • معرفی محصولات تولیدی از طریق ارسال کاتالوگ و بروشورهای الکترونیکی

  • دریافت بازخورد از شرکت مربوطه و پاسخ به سوالات احتمالی در مورد قیمت، کیفیت، آنالیز محصول، بسته بندی و…

  • ارائه پیشنهادات جدید به منظور ایجاد جذابیت برای شرکای خارجی

  • ارسال نمونه محصول برای شرکت ها و تجار خارجی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *