بازاریابی صادراتی محصولات پتروشیمی

در حال حاضر محصولات پتروشیمی ایران به بیش از 40 کشور جهان صادر شده و یک‌ سوم از سبد صادراتی کشور را به خود اختصاص داده است و سهم عمده‌ای از صادرات غیرنفتی دارد. با توجه به این موضوع یافتن بازارهای جدید برای محصولات پتروشیمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شرکت های مختلف در دنیا مصرف کننده طیف گسترده‌ای از محصولات تولیدی در واحدهای بالادستی، میان‌دستی و پایین دستی پتروشیمی می‌باشند. ایران 300 نوع محصول مختلف پتروشیمی تولید می‌کند که تأمین کننده نیاز بسیاری از صنایع مختلف در دنیا است.

در این میان یافتن مشتری های خارجی و نحوه ارتباط برقرار کردن با آن ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. تولیدکنندگان داخلی باید تصویر مناسبی از سابقه فعالیت شان، محصولات تولیدی، آنالیز محصول، قیمت ها و… را در قالب بروشورهای الکترونیکی تهیه نموده و برای شرکای بالقوه خارجی ارسال نمایند. زمانی که مشتری های خارجی با شما ارتباط برقرار کردند لازم است اطلاعات تکمیلی مانند پیش نویس قرارداد، پیش فاکتور و… را نیز برای آن ها ارسال نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *