بازاریابی ماشین آلات صنعتی

اگر شما تولیدکننده یا عرضه‌کننده ماشین آلات چاپ، بسته بندی، صنایع غذایی، صنعت پلیمر و پلاستیک، ماشین آلات هیدرولیک، صنایع کشاورزی و… باشید، لازم است از روش‌های بازاریابی مختص در حوزه ماشین آلات صنعتی استفاده کنید. در صورتی که قصد راه اندازی وب سایتی برای معرفی فعالیت‌های خودتان را دارید، نباید به شیوه‌های قدیمی و منسوخ عمل کنید، بلکه وب سایت شما باید کامل و جامع بوده و موارد زیر را دربرگیرد؛

  • صفحات تولیدات و خدمات (یک صفحه برای هر گروه و صفحات جداگانه برای هر محصول) شامل تصاویر و توضیحات محصول

  • تاریخچه، رسالت و چشم انداز شرکت و ویژگی‌های متمایزکننده شرکت از سایر رقبا (مانند برخورداری از نیروهای متخصص، فناوری به روز و…)

  • معرفی مدیران و کارکنان کلیدی شرکت

  • اطلاعات تماس شامل شماره تلفن‌ها، فرم‌های پرسش، ایمیل، آدرس و…

  • مطالب مفید و مرتبط با محصولات تولیدی و همچنین روایت‌هایی از این که شما چگونه می‌توانید به مشتریان در راستای تأمین نیازهایشان کمک کنید

فرض کنید شرکتی در جستجوی خرید قطعه یدکی ماشین آلات صنعتی باشد که شما آن را تولید یا تأمین می‌کنید. احتمال دارد آن را به راحتی پیدا نکند. بنابراین اگرچه ممکن است بخواهید فهرستی از تولیدات اصلی‌تان را در وب سایت قرار داده و منتظر تماس مشتریان برای دریافت اطلاعات بیشتر باشید اما بهتر است وقت بیشتری صرف نموده و تمام محصولات خود را اعم از لوازم و قطعات یدکی در قسمت معرفی محصولات وب سایت بیاورید تا اطلاعات کاملی در اختیار مشتریان بالقوه قرار دهید.

همچنین باید مشخصات فنی محصولات شامل ابعاد، وزن، توان موتور، نرخ تولید در ساعت و… تهیه شده و در وب سایت قرار داده شود. در نهایت نباید از تصاویر محصولات خود غافل شوید. یک عکس خوب از محصول می‌تواند قدرتی بیش از صدها کلمه داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *