پنج درس از بازاریابی محتوا برای تازه کارها

  • بازاریابی محتوا چه چیزی است و چه چیزی نیست

روش‌های مختلفی برای دستیابی به مخاطبانتان در اینترنت وجود دارد، که بعضاً باعث بروز اشتباه در انتخاب استراتژی مناسب می‌شود. بازاریابی محتوا اساساً شامل ایجاد محتوای مناسبی است که برای مخاطبان بازار هدف شما ایجاد ارزش می‌کند تا آن‌ها را به انجام اقدام مورد نظر تشویق نماید (معمولاً اقدام به خرید).

استراتژی بازاریابی به عنوان یک پاسخ به ناکارآمدی رو به رشد تاکتیک‌های بازاریابی سنتی، مانند تبلیغات تلویزیونی، ارسال تبلیغات مستقیم، بیلبوردها و غیره طراحی شده است. بازاریابی محتوا در مورد پاسخ دادن به سوالات مردم و پیدا کردن راه حل برای حل مشکلاتشان است و باعث می‌شود آن‌ها تبدیل به مشتریان وفادار گردند.

  • همیشه اهداف قابل اندازه گیری تدوین کنید

 قبل از انجام هر کاری دیگری به عنوان یک بازاریاب محتوا، باید دقیقاً مشخص کنید می‌خواهید دیگر چه کاری را انجام ندهید. بازاریابی محتوا می‌تواند یک استراتژی ارزشمند برای طیف وسیعی از اهداف تجاری باشد. شما باید اهداف کلی را که با بازاریابی محتوا به دست می‌آید را شناسایی کنید. اما سعی کنید آن‌ها را مشخص و قابل اندازه‌گیری کنید تا بتوانید موفقیت خود را بعداً تحلیل نمایید.

  • برای تولید محتوای هدفمند شخصیت خریداران را تحلیل کنید

موضوع بازاریابی محتوا عبارت است از صحبت کردن با مشتریان هدف متناسب با تیپ شخصیتی‌شان. شما می‌خواهید با افکار، احساسات و نیازهای درونی مشتریان ارتباط برقرار کنید، کاری که تبلیغات سنتی هرگز از عهده آن برنمی‌آید. بهترین راه برای ایجاد این محتوای فوق العاده هدفمند، تحلیل تیپ شخصیتی خریداران است.

  • بر روی نیازهای مخاطبان تمرکز کنید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بسیاری از بازاریابان محتوا در دام آن می‌افتند، تمرکز بیش از حد بر اهداف کسب و کار خود است. تولید محتوای صرفاً با هدف افزایش فروش، منجر به آن می‌شود که بازاریابان نیازهای مخاطبانشان را نادیده بگیرند.

هدف اولیه هر بخشی از یک محتوا باید پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و نیازهای مخاطبان شما باشد. ترغیب آن‌ها به خرید باید هدف ثانویه باشد. به جای تأکید بیش از حد بر فروش کالا در محتوای تولیدی این موضوع را مطرح کنید که محصول شما چگونه راه حلی را برای مشکلات مشتریان بالقوه‌تان فراهم می‌آورد.

  • تلاش‌های خود را تحلیل کنید

بازاریابی محتوا تاکیتکی تک مرحله‌ای نیست. شما باید به طور مداوم در معرض طوفان فکری و تولید محتوا قرار گیرید تا در اوج بازی باقی بمانید. بسیاری از بازاریابان به قدری غرق در کارشان هستند که فراموش می‌کنند نتایج تلاش‌های‌شان را ارزیابی کنند. اما اگر شما استراتژی خود را ارزیابی نکنید، راهی برای بهبود کار و تحقق اهداف وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *