یک مورد از هر بیست جستجویی که در گوگل صورت میگیرد به اطلاعات مربوط به سلامت ارتباط دارد. به عنوان شرکتی که در زمینه تولید محصولات بهداشتی و سلامت فعالیت میکند باید بدانیم که کاربران چگونه از موتورهای جستجوی اینترنتی استفاده میکنند:
- آیا آنها به دنبال روشهای درمانی خاصی هستند؟
- آیا آنها تلاش میکنند که بدانند چه داروها و محصولات درمانی برای بیماریشان وجود دارد؟
- آیا آنها شرکتهای تولیدکننده محصولات مرتبط با بیماریشان را جستجو میکنند؟
چگونه میتوان مخاطبان را از طریق چیزی که جستجو میکنند جذب کرد
کلیدواژههای جستجو را بررسی کنید: از طریق یافتن کلیدواژههایی که مشتریان بالقوه این صنعت آن را در اینترنت جستجو میکنند، میتوان بهترین روش برای یافتن پاسخهای آنها را مشخص نمود. شما تعداد زیادی سئوالات پاسخ داده شده از بیماران قبلی دارید که میتوانید از آن به عنوان یک منبع عالی از اطلاعات برای تولید محتوا و جذب مشتریان جدید به وب سایتتان استفاده کنید و خودتان را به عنوان یک متخصص باتجربه در این صنعت به مردم معرفی کنید.
به سئوالات مخاطبانتان جواب دهید: مهم است که ما برای پاسخ دادن به انواع سئوالات مردم تلاش کنیم اما همچنین مهم است که بتوانیم خودمان را به عنوان متخصص حرفهای در صنعتی که در آن فعال هستیم (مثلاً محصولات محافظت از پوست) مطرح کنیم.
عوامل مهم برای بازاریابی محتوای مؤثر در حوزه بهداشت و درمان
یکپارچگی را در محتوای تولیدی حفظ کنید: یک استراتژی بازاریابی محتوا نیازمند یکپارچگی و ثبات است، هم در زمینه مطالب تولیدی و هم در زمینه دورههای انتشار مطالب. اگر شما خود را متعهد به ارسال هفتگی یا ماهانه محتوا به سایت نکنید، احتمالا هرگز به کشش لازم برای افزایش حضور آنلاین خود دست نخواهید یافت.
محتوای با کیفیت تولید کنید: مطمئناً ارسال چند مطلب در طول در یک هفته عالی است، اما اگر آنها محتواهای کم کیفیتی باشند که برای مشتری شما ارزش نداشته باشند، موفقیتی در کار نخواهند بود. شما میخواهید به سوالات واقعی که مشتریان شما دارند پاسخ دهید و بهترین کار را برای درک درستی از آن چه که مشتریان دنبالش هستند، انجام دهید. بنابراین صرف پست کردن یک مطلب در هفته که بر روی چند موضوع سطحی مانور میدهد برند شما را نخواهد ساخت.