بازاریابی محتوا در صنعت تجهیزات پزشکی

هر ساله دستگاه‌های پزشکی بیشتری روانه بازار می‌شوند و افزایش جمعیت به معنای افزایش تقاضا برای تجهیزات پزشکی است. اما در حالی که تعداد مشتریان بالقوه زیادی وجود دارد، در کنار آن محصولات بیشتری در رقابت با شما هستند. شما باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان مناسب، محصولات شما را پیدا می‌کنند و از آن استفاده می‌نمایند.

معرفی محصولات یک چالش مهم در زمینه بازاریابی برای سازنده‌گان دستگاه‌های پزشکی است. برای پاسخ‌گویی به این چالش، شما نیاز به یک استراتژی بازاریابی محتوای برتر دارید. می‌خواهید مخاطبان خود را مشخص کنید: آیا آن‌ها بیمار هستند یا متخصصان پزشکی؟ در مرحله بعد به این فکر کنید که چه محتوایی توجه مخاطبان را جلب کرده و آن‌ها را به سمت خرید سوق می‌دهد. در نهایت برای عرضه محتوا در بهترین شکل تصمیم‌گیری کنید.

در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند نوع محتوایی را که مشتریانتان به آن‌ها نیاز دارند، تولید کنید.

  • محتوای خود را هدف‌گذاری کنید

مخاطب مورد نظر برای سازنده‌گان دستگاه‌های پزشکی دیگر فقط متخصصان پزشکی نیستند. طبق نتایج گوگل از هر بیست جستجوی گوگل یکی مربوط به سلامتی است. ظهور اینترنت اطلاعات زیادی را در برابر همه قرار داده است و افراد به صورت آنلاین برای یافتن اطلاعات پزشکی یا آماده‌ شدن برای صحبت با پزشکان خود و یا تحقیق در مورد روش‌های مختلف درمانی، جستجو می‌کنند. اگر می‌خواهید هر دو گروه پزشکان و بیماران را جذب کنید، محتوای متناسب با درک هر یک از آن‌ها کاملاً متفاوت خواهد بود.

بسیاری از بازاریاب‌های تجهیزات پزشکی در حال ایجاد محتوا برای بخش‌های مختلف بازار هستند و این رویکرد را بسیار مؤثر می‌یابند. برندهایی مانند Invacare (شرکتی که طیف گسترده‌ای از محصولات پزشکی مانند سیستم‌های اکسیژن قابل حمل را تولید کرده و همچنین تجهیزات مراقبت مداوم را نیز طراحی می‌کند) به هر دو بازار (پزشکان و بیماران) می‌فروشند و برای هر یک به محتوا احتیاج دارند. بیماران بیشتر به اطلاعات کاربری محصول نیاز دارند و پزشکان در جستجوی اطلاعات فنی هستند.

  • رسانه و فرمت خود را انتخاب کنید

با استفاده از ترکیبی مناسب از قالب‌های دیجیتالی، کتاب‌های الکترونیکی، مقالات وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید به مخاطبان مختلف هدف دست یابید و بر آن‌ها تأثیر بگذارید. محتوای مناسب و با کیفیت بالا، شما را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت تجهیزات پزشکی قرار می‌دهد و وقتی افراد شما را به عنوان یک متخصص می‌بینند، به احتمال زیاد به توصیه‌های شما اعتماد خواهند کرد.

در این میان مطالب وب سایت سریعاً مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مطالب معمولاً از حدود 400 تا 650 کلمه تشکیل شده‌اند و می‌توانند طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش دهند. آن‌ها معمولاً به صورت غیررسمی‌تر از مقالات نوشته می‌شوند و اطلاعاتی را ارائه می‌دهند که باعث می‌شود خوانندگان برای کسب اطلاعات بیشتر دوباره به وب سایت بازگردند. به روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی حتی سریع‌تر انجام می‌شوند و افراد را به برند شما متصل می‌کند و خوانندگان برای به اشتراک گذاردن مطالب شما با دوستان و همکاران‌شان ترغیب می‌شوند.

شما به عنوان تولیدکننده تجهیزات پزشکی، اهمیت انطباق و کنترل کیفیت را می‌دانید. مصرف‌کنندگان و پزشکان انتظار دارند محصولات شما بالاترین سطح عملکرد خود را داشته باشند و همچنین انتظار دارند تمام مطالب و محتواهایی که شما تولید می‌کنید، سطح کیفیت یکسانی داشته باشند. محتوای شما باید دقیق و در عین حال جذاب و قانع کننده باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *