آیا بازاریابی محتوا میتواند با طراحی مد، تجارت و خرده فروشی پوشاک کار کند؟ از چه استراتژیها و ایدههای بازاریابی محتوا میتوانید در مد استفاده کنید؟ حقیقت این است که خرده فروشی سنتی در حال از بین رفتن است. این خبری بد برای تولیدکنندگان پوشاک است. برخلاف فروشگاههای آنلاین، بوتیکهای پوشاک فاقد تنوع محصول، سهولت دسترسی و راحتی هستند که فعالین تجارت الکترونیکی میتوانند ارائه دهند.
این امر باعث گردیده سیر نزولی برای صنعت پوشاک به ویژه شرکتهای کوچک و متوسط ایجاد شود. آیا این اتفاقات عذاب آور است؟ خوشبختانه راه گریزی وجود دارد. در دنیایی که با معاملات بی پایان لباس و تبلیغات پوشاک همراه است برندهای معروف در فروش محصولات خود، توجه به نیاز و خواسته مشتریان را مد نظر قرار نمیدهند. این جاست که بازاریابی محتوا وارد میشود. طبق تعریف، بازاریابی محتوا به عنوان “تکنیک بازاریابی در ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و دستیابی به مخاطب مشخص با هدف هدایت آنها به سمت خرید تعریف شده است.” این کار شامل ایجاد، اصلاح و انتشار مطالبی است که برای مشتریان ارزش آفرینی میکند. در ادامه روشهای مفیدی که یک تولیدکننده پوشاک میتوانند بازاریابی محتوا را انجام دهد ارائه میگردند.
- با یک داستان برند متقاعدکننده شروع کنید.
اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که داستان خود را بگویید. این کار شامل ترسیم یک تصویر بزرگتر از شرکت و برند شماست که دربرگیرنده ارزشها، اعتقادات، تاریخ و اهداف شرکت میباشد. به عنوان یک برند جذاب، تولیدکنندگان پوشاک باید یک داستان تجاری را نقل کنند که اصول زیبایی شناسی، سنتها و الهامات طراحی منحصر به فرد به آن تزریق شده است.
- نکات و فوت و فنهای مربوط به پوشیدن لباس را آموزش دهید
چطور باید کراوات خود را ببندم؟ یا چگونه کت و شلوار را با پیراهن ست کنم؟ اگر به طور اتفاقی دکمه بلوز جدیدم را گم کنم، چه کار باید بکنم؟ هر چند این سؤالات پیش پا افتاده به نظر میرسند، اما نمایانگر معضلات زندگی واقعی هستند که هر روز میلیونها انسان عادی با آنها روبرو میشوند. با کمال تعجب، تعداد کمی از برندهای معتبر مد و پوشاک به مشتریان خود در این زمینه کمک میکنند.
- آخرین اخبار مربوط به مد و پوشاک را منتشر کنید
علاوه بر ارائه نکات اساسی در مورد شیک پوشی، ممکن است بخواهید اخبار مربوط به صنعت مد و پوشاک را نیز به اطلاع خوانندگان وب سایت خود برسانید. بسیاری از مجلات آنلاین وجود دارد که چنین منابعی را ارائه میدهند و میتوانید مطالب مورد نظر را آن جا انتخاب نموده و انتشار دهید. آن محتواهایی را منتشر کنید که در ارتباط با تولیداتتان باشد. به عنوان مثال، اگر شما در تولید پالتو فعال هستید، مطالبی راجع به چگونگی ست کردن پالتو با کیف و کفش به اشتراک بگذارید.
- فرایند تولید پوشاک را نشان دهید
برای تحریک کنجکاوی در مشتریان، فرایند تولید پوشاک در شرکت خود را به تصویر بکشید. این امر به جذب مشتریان بیشتر کمک میکند و در عین حال به شما این امکان را میدهد تا طراحیهای الهام بخش و کیفیت موادتان را به نمایش گذارده و ظرافتهای رعایت شده برای دوخت هر قطعه پوشاک را برجسته کنید.