هنگامی که نوبت به بازاریابی یک شرکت ساختمانی میرسد، یکی از اصلیترین اعتراضاتی که اغلب از مدیران این شرکتها شنیده میشود آن است که چرا باید به تولید محتوا نیاز داشته باشیم؟ ما خودمان ساخت و ساز میکنیم و خودمان میفروشیم. چگونه بازاریابی محتوا میتواند به تجارت ما کمک کند؟ بگذارید چند دلیل مهم را بیان کنیم که بازاریابی محتوا برای هر شرکتی از جمله شرکتهای ساختمانی ضروری است.
- بهبود ترافیک جستجوی ارگانیک
روزانه صدها مشتری بالقوه در بازار هدف شما در جستجوی اطلاعات مربوط به ساخت و ساز در گوگل هستند. هدف از بازاریابی محتوا این است که با ارائه اطلاعات ارزشمندی که مربوط به صنعت شما و نیازهای مخاطبان است، مشتریان بالقوه بیشتری جذب وب سایت و کسب و کار شما گردند.
- شرکتهای ساختمانی تاکنون در زمینه تولید محتوا چندان فعال نبودهاند
براساس یک بررسی از میان 3.000 شرکت ساختمانی در دنیا، بیش از 70 درصد آنها فاقد برنامه تولید محتوا بودهاند. اما این دلیل نمیشود که چون شما تولید محتوا نمیکنید پس مشتریان به دنبال اطلاعات در اینترنت نروند. این عدم وجود محتوای منحصر به فرد و با کیفیت بالا در صنعت ساخت و ساز به معنای آن است که افرادی که در جستجوی اطلاعاتی در مورد مصالح ساختمانی، هزینه پروژهها، مقررات و توصیههای فنی هستند، شما را پیدا نخواهند کرد. شما میتوانید نام تجاری خود را به عنوان رهبر فکری در صنعت ساختمان زودتر از بقیه رقباء مطرح کنید. بنابراین تا زمانی که آنها وارد بازی شوند، شما میتوانید از این پتانسیل استفاده کنید.
- مشتریان بزرگ خواهان محتوای سفارشی هستند
بازاریابی محتوا، درک مخاطبان شما را از طریق ایجاد محتوای باکیفیت و ارزش آفرینی برای ایشان تقویت میکند. این امر نه تنها درک خوبی از برند شما را در اختیار آنها قرار میدهد، بلکه باعث میشود ضریب تبدیل مخاطب به مشتری افزایش یابد. براساس تحقیقات صورت گرفته 96 درصد از مشتریان بزرگ ساختمانی قبل از این که با شما قراردادی منعقد کنند، حداقل 5 محتوا از سایت شما را مطالعه میکنند. پس لازم است در تولید محتوای سفارشی در حوزه ساخت و ساز سرمایه گذاری نمود.
- افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری
ممکن است شما سایتی داشته باشید که هر ماه چند صد یا حتی چند هزار نفر از آن بازدید کنند. اما آیا شما بیشترین استفاده را از ترافیک وب سایت خود میکنید؟ تولیدکنندگان محتوا به شما کمک میکنند تا نه تنها در زمینه بهبود ترافیک موجود خود متمرکز شوید، بلکه افرادی را که از سایت شما بازدید میکنند به مراحل بعدی در سفر خرید هدایت شوند. اثبات شده که محتوای سفارشی بیش از 60 درصد، نرخ تبدیل در صفحات فرود را بهبود میبخشد.
لازم به ذکر نیست، افرادی که به دلیل جستجوی ارگانیک به سایت شما میآیند بسیار بیشتر از افرادی که از طریق تبلیغات پولی جذب میگردند، تبدیل میشوند، زیرا دسته اول مشکل خاصی در صنعت ساختمان دارند و به دنبال کمک هستند.