امروزه تولیدکنندگان مواد و محصولات شیمیایی کالاهای خود را به مشتریان شناخته شده و براساس نیازهای روزمره آنها میفروشند. اما این مشتریان عموماً از طریق شیوههای سنتی بازاریابی به دست آمدهاند و تولیدکنندگان مواد شیمیایی از طریق وب سایت خود مشتری چندانی جذب نمیکنند. در واقع، بیشترین بازدهی شما از طریق بازاریابی دهان به دهان یا از طریق فعالیتهایی مانند شرکت در نمایشگاههای سالانه و سمینارهای مختلف میباشد. این فوقالعاده است! اما آیا بهتر نیست که یک بازاریابی 24 ساعته در 7 روز هفته نیز در برنامههای خود بگنجانید؟ در واقع میتوانید در وب سایت اختصاصی خودتان اطلاعات ارزشمندی قرار دهید که یک مشتری ناشناخته در حالی که مشغول تحقیق در مورد تولیدکنندگان محصولات شیمیایی است و میخواهد خریدی برای تولید محصول خود انجام دهد، وارد سایت شما شود و شما را بشناسد.
در ادامه یک استراتژی بازاریابی شفاف برای تیم بازاریابی شرکتهای تولیدکننده محصولات شیمیایی ارائه شده که با اجرای آن میتوانید به نتایج قابل توجهی برسید؛
-
هدفی را برای بازاریابی اینترنتی تعریف کنید که همه افراد شرکت برای رسیدن به آن، تلاش کنند.
-
وب سایت و فعالیتهای بازاریابی در فضای مجازی را براساس هدف خود تعریف کنید.
-
در هیأت مدیره یک برنامه استراتژیک بازاریابی تعریف کنید
-
برنامه استراتژیک را اجرا کنید.
-
عملکرد را در طول زمان ارزیابی نموده و اصلاحات لازم را انجام دهید.
شما باید در وب سایت خود اطلاعاتی از شرکت و محصولات قرار دهید که نیاز ذهنی مخاطب به کسب اطلاعات را مرتفع نموده و در عین حال باعث گردد تا برای پرسشهای بیشتر در مورد کالاهایتان با شما تماس بگیرند. پروفایل شرکت، فرمهای پرسش و پاسخ، ویدئوهای مختلف از فرایند تولید، بستهبندی و انبارداری محصولات، اطلاعات لازم در مورد قیمت محصولات، نحوه تحویل و… را در وب سایت شرکت قرار دهید تا نتایج ارزشمندی از کارتان دریافت کنید.