عرضه کنندگان محصولات معدنی مانند تولیدکنندگان صنعتی، در حوزه بازاریابی چندان فعال نیستند و عمدتاً از طریق ارتباطات و مراجعات حضوری مواد معدنی خود را به فروش میرسانند. اما حقیقت آن است که بازاریابی جزء لاینفک تولیدات معدنی بوده و بدون آن امکان یافتن مشتریان جدید و توسعه کار فراهم نخواهد شد.
همانگونه که یک شرکت فعال در حوزه معدنی، تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در استخراج و فرآوری محصولات معدنی را از طریق شیوههای رایج جستجو در اینترنت مییابد و با آن ها تماس میگیرد تا بتواند نیازهای خود را تامین کند، به همین شیوه قادر خواهد بود تا با تبلیغات در اینترنت، محصولات خود را به مشتریان جدید عرضه کند.
شما به عنوان یک تولیدکننده محصولات معدنی میتوانید با اشتراک گذاری اطلاعات مفید در مورد محصولات همانند آنالیز محصول، قیمت محصول، محل تحویل، تناژ قابل تامین و… در وب سایت خود در مخاطبانتان اعتمادسازی نموده و آنها را جذب کنید. برخی معتقدند در این بازار از طریق شیوههای سنتی بازاریابی میتوان مشتریان خوبی به دست آورد. اما موضوع این است که با روش مذکور، شما مشتریانی که در شبکه سنتی بازاریابیتان قرار ندارند را از دست خواهید داد. همچنین احتمال آن وجود دارد که رقبایی وارد بازار شما شده و مشتریان قدیمیتان را از طریق روشهای نوین بازاریابی بربایند. در مجموع استفاده از روشهای منسوخ بازاریابی نه تنها باعث رشد و پیشرفت کسب و کارتان نخواهد شد بلکه ممکن است به دلیل نقاط ضعفی که دارد تهدیدی بزرگ برای آن به حساب آید.
بازاریابی یک فرآیند است نه یک واقعه یا تبلیغ لحظهای. بازاریابی فرایند مستمر ارایه اطلاعات ارزشمند به مشتریان بالقوهای است که در آن، افراد شما را در قامت یک مشاور قابل اعتماد خواهند دید و جذبتان میشوند. بهترین روش انتقال این اطلاعات، اینترنت میباشد. داشتن وب سایتی پر از اطلاعات مفید در زمینه مواد معدنی که تولید یا تأمین میکنید باعث سرازیر شدن مخاطبان از سراسر کشور به آن خواهد شد که این نقش موثری در تبلیغ کسب و کار شما و شناساندن شما به مشتریان در صنایع مختلف خواهد داشت.