دستیابی به مخاطبان انبوه از طریق بازاریابی ویروسی

رویای دیده شدن محتوای شما توسط هزاران یا حتی میلیون‌ها نفر از افراد شگفت انگیز است و می‌تواند برند شما را به اوج برساند. در ادامه هفت گامی که شانس منتشر شدن برند شما در شبکه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد، برشمرده می‌شوند.

گام نخست: مخاطبان خود را بشناسید

وایرال شدن به معنای آن نیست که محتوای خود را در برابر افراد قرار دهید، بلکه باید آن را در برابر افراد صحیح قرار دهید. شناخت مخاطبان و سلایق آن‌ها می‌تواند کمک شایانی به کمپین بازاریابی ویروسی شما نماید.

گام دوم: با مخاطب ارتباط عاطفی برقرار کنید

عاطفه و احساس چیزی است که افراد را مجبور به اقدام می‌کند. برخی از افراد در هنگام ناراحتی و افسردگی شروع به خوردن می‌کنند. بعضی دیگر بعد از دیدن یک فیلم انگیزشی ورزشی، به باشگاه می‌روند. احساساتی که در فرد پس از دیدن، شنیدن یا خواندن چیزی، ایجاد می‌شود بر رفتار وی تأثیرگذار است. بهره‌برداری از احساسات مختلف در کمپین بازاریابی ویروسی می‌تواند به انتقال مؤثرتر پیام شما به مخاطب کمک نماید.

گام سوم: نحوه اشتراک گذاری در کمپین خود را مشخص نمایید

شما نمی‌توانید محتوا تولید کنید و به امید این بنشینید تا فردی آن را به اشتراک بگذارد. بلکه باید به صورت فعالانه‌ای برای نحوه به اشتراک گذاری آن برنامه‌ریزی کنید و تعیین نماید از چه کانال‌هایی محتوای خود را به اشتراک خواهید گذاشت.

گام چهارم: مخاطبانتان را تشویق کنید تا محتوای تولید شده توسط کاربران، ایجاد کنند

تعامل کلید گسترش محتوا در شبکه اجتماعی است. محتوای تولید شده کاربر، فراتر از به اشتراک‌گذاری باعث تعامل مثبت افراد در این کمپین می‌شود.

گام پنجم: محتوای شما باید تا حد کافی مفید باشد تا به اشتراک گذارده شود

ایجاد محتوای بسیار مرتبط و مفید، راهی آسان برای افزایش احتمال موفقیت بازاریابی ویروسی است. اگر شما محتوایی ایجاد کنید که کاربردی دارد، شما از بازی جلوترید.

گام ششم: محتوای خود را در زمان مناسب به اشتراک بگذارید

ارسال یک توییت یا ایجاد یک پست وبلاگ در زمان مناسب، یک راه عالی برای استفاده از حرکت موجود برای ویروسی شدن است. به منظور زمان‌بندی وایرال کردن محتوای خود، باید همواره در زمینه آخرین وقایع و روندها به روز باشید. روندها در صنعت خود و اخبار عمومی را پیگیری کنید. هنگامی که موضوعی را پیدا کردید که با برند شما همخوانی دارد، محتوایی را که مربوط به موضوع بوده و به یاد ماندنی است، طراحی کنید.

گام هفتم: از تصاویر قدرتمند استفاده کنید

احتمال به اشتراک گذاری پست‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که حاوی تصاویر باشند بیشتر است. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد پست‌هایی حاوی تصاویر بیش از دو برابر پست‌های معمولی به اشتراک گذارده می‌شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *