هفت عنصر برندینگ در کسب و کارهای الکترونیکی

هر کسب و کاری می تواند از طریق ارائه پیشنهاداتی به مشتریانش ارزشی بیشتری به مشتری خویش ارائه کند. قبل از انتخاب یکی از این پیشنهادات به مشتری بسیار مهم است که بدانید چه چیزی مصرف کننده را به سمت خرید سوق می دهد. بسیاری از کسب و کارهای تجارت الکترونیک فکر می کنند تنها عامل موفقیت “قیمت پایین است”، اما عناصر کلیدی برندسازی را می توان به صورت زیر بیان نمود :

۱اعتماد : آیا می توان به موقع کالا را تحویل دهید؟

۲امنیت : آیا برنامه شما بر اساس امنیت و حریم مشتریانتان بنا شده است؟

۳ارتباطات : آیا مشتری می تواند به شما پیغام آنلاین داده، سوال بپرسد و همه مراحل خرید را گام به گام دنبال کند؟

۴افزایش ظرفیت بالقوه مشتری : آیا شما می توانید چیزی که دیگران به مشتری پیشنهاد نمی دهند ارائه کنید؟

۵اعتبار اجتماعی : آیا شما می توانید به مشتری خود حس ثروتمند بودن، جذاب بودن یا بانفوذ بودن را ارائه کنید؟

۶قدرت : آیا شما چیزی دارید که می تواند به مشتریانتان قدرت بدهد؟

۷رایگان : مشتریانی که با قیمت انگیخته می شوند می توانند احساس کنند با آنها درست رفتار شده، اگر به مشتریان چیزی واقعی داده شود. البته نه یک کتاب الکترونیک (eBook) بلکه یک عضویت در سایت یا ارسال خبرنامه های عضویت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *