اگر این مقاله را میخوانید، احتمالاً جمله “محتوا پادشاه است” را شنیدهاید و بنابراین متناسب با آن، تولید محتوا را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود گنجاندهاید. اما برداشتن یک گام بیشتر و برون سپاری بازاریابی محتوا، منافع زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت. در ادامه دلایل این کار را مورد بررسی قرار میدهیم؛
در وقت و زمان شما صرفه جویی میشود
انسانها در دنیای تجارت و زندگی شخصی و در برخورد با موقعیتهای بیشمار همواره دو گزینه پیش روی دارند: یا وقت خود را صرف انجام آن کار کنند یا با پرداخت هزینه مربوطه، شخص دیگری را مسئول انجام دادن آن کار قرار دهند. به عنوان مثال اگر یخچال شما خراب شود یا خودتان آن را تعمیر میکنید و یا آن را به یک تکنسین تعمیر یخچال میسپارید. با این کار علاوه بر این که در زمان و وقت خود صرفهجویی میکنید احتمالاً از خسارتهای ناشی از نابلدی تان در تعمیر یخچال نیز جلوگیری خواهید کرد.
هنگامی که شرکتی را اداره میکنید و به طور مرتب نیاز به تولید محتوای بی عیب و نقص دارید، آیا خودتان این کار را انجام میدهید یا کار را به یک حرفهای برون سپاری میکنید؟ اگر شرایطش را دارید بهتر است خودتان تولید محتوا کنید. اما اگر شما تجربه و زمان لازم برای تولید محتوا را ندارید، میتوانید کار را به یک فرد متخصص خارج از شرکت بسپارید. این اقدام ممکن است باعث ایجاد هزینه شود اما در وقت و انرژی شما صرفهجویی صورت گرفته و شما میتوانید با فکر بازتر بر روی مسائل اصلی شرکتتان تمرکز کنید.
در پول شما هم صرفه جویی خواهد شد
اگر یک پرسنل تمام وقت را برای تولید محتوای خود استخدام کنید، مخارج زیر بر شما تحمیل خواهد شد؛ هزینههای استخدامی اولیه، حقوق و مزایایی سالانه، بیمه و مالیات حقوق و هزینههای سربار دفتری. علاوه بر این که یک نویسنده محتوا را استخدام میکنید، به یک ویراستار نیز احتیاج خواهید داشت، مگر این که بخواهید نویسنده را به عنوان ویرایشگر نیز فعال کنید. در این صورت فشار کاری بیشتری بر فرد مذکور وارد خواهد شد که نارضایتیها و مشکلات بعدی را به دنبال خواهد داشت. برونسپاری تولید محتوا از بروز بسیاری از مسائل و مشکلات با پرسنل جلوگیری کرده و در هزینههای شما صرفه جویی قابل توجهی به وجود خواهد آورد.
بهرهوری در محل کار را افزایش میدهد
برون سپاری تولید محتوا به عنوان یک مؤلفه اصلی استراتژی بازاریابی، یکی از راههای مطمئن برای ایجاد فضای کارآمد در محل کار است. در واقع این کار باعث میشود ذهن شما و تیمتان از این مسئولیت آزاد شده و با فراغ بال بیشتری بر روی روشهای جدید کسب درآمد برای تجارت خود تمرکز کنید.
به متخصصان تولید محتوا دسترسی خواهید یافت
شما در کاری که انجام میدهید، متخصص هستید و آنها در زمینه کارهایی که میکنند، متخصص هستند. چرا وقتی میتوانید (و باید) استعدادتان را بر روی بهترین کارها متمرکز کنید، خود را درگیر کارهایی میکنید که در آن تخصص چندانی ندارید. متخصصان بازاریابی محتوا میدانند که چگونه برند و کسب و کار شما را به درستی نمایش دهند. آنها کارشناسانی هستند که در زمینه روند و تغییرات در دنیای بازاریابی محتوا به روز هستند و بهترین روشها را برای ارائه تصویری شفاف، حرفهای و جذاب از شرکت شما به کار میبندند.
برون سپاری منجر به افزایش کیفیت محتوای تولیدی میگردد
داشتن محتوای باکیفیت به معنای ترافیک بیشتر در وب سایت شماست. متخصصان بازاریابی محتوا میدانند چگونه میتوانند از محتوای باکیفیت بالا و با ارزش استفاده کنند تا مخاطبان شما تحت تأثیر قرار گیرند. هنگامی که به طرز ماهرانهای محتوای جذاب با عناصر جالب و اطلاعات مفید تولید شود، وب سایت شما برای موتورهای جستجوگر مانند گوگل جذابتر خواهد شد و به صورت ارگانیک ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت خواهند کرد.
بازاریابهای محتوای حرفهای بر ایجاد رابطه مثبت با مخاطبان تأکید دارند
بازاریابی محتوا شکلی از تبلیغات پنهان است. کاربران اینترنت در هنگام جستجو در وب، تبلیغات پاپ آپ مزاحم را سریعاً میبندند. یکی از مؤثرترین راههای جلب توجه مشتری بالقوه، تهیه اطلاعاتی است که به آنها ارزش واقعی میبخشد. بازاریابی محتوا امکان ایجاد مکالمه معتبر را فراهم میآورد. در این قالب شما میتوانید آنچه را که میخواهید، بگویید و مخاطبان شما میتوانند به پاسخ سؤالاتشان برسند.
امروزه مردم قبل از تحقیق در مورد کالا یا خدمتی آن را نمیخرند. انتشار مطالب عالی، روشی مؤثر برای دادن اطلاعات به مشتریان میباشد. این قدم ابتدایی در ایجاد علاقه به خرید محصول یا خدمات شما به جای رقبایتان است. محتوای خوب، یک بازدیدکننده وب سایت را مجبور میکند نگاهی دقیقتر به برند شما بیندازد.
تولید محتوا به صورت مستمر انجام خواهد شد
امکانات شرکت شما به احتمال زیاد نمیتواند پاسخگوی تقاضای بیامان برای مطالب با کیفیت بالا و پرارزش باشد. برای در ارتباط ماندن با مشتریان، باید همواره در اوج باشید. این کار میتواند برای صاحبان مشاغل کوچک با بودجه محدود یا حتی شرکتهای بزرگی که باید توجه خود را به سایر موضوعات متمرکز کنند، دشوار باشد. وقتی برون سپاری میکنید، تولید محتوا و بازاریابی خود را بر روی حالت خودکار قرار میدهید.
محتوای باکیفیت، قابلیت دیده شدن و به اشتراک گذاری را افزایش میدهد
آیا میخواهید حضور آنلاین خود را افزایش دهید؟ اطمینان حاصل کنید که مطالب مفید زیادی دارید. یک تولیدکننده محتوای حرفهای میداند چگونه مطالبی را خلق کنند که خوانندگان جذب آن شده و آن را با دوستان و همکاران خود از طریق شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند.
یک دیدگاه نوین ایجاد میشود
بازاریابان محتوا میتوانند با نگاهی واقعگرایانه به کسب و کار شما بنگرند و چشمانداز جدیدی ارائه دهند. آنها میتوانند چیزی را توسعه دهند که در نهایت محتوای شما و همچنین تصویر عمومی شما، واضحتر، قویتر و معتبرتر شود. آنها میتوانند نقاط کور شرکتتان را ببینند و از این فرصت استفاده کنند تا با همکاری شما راهکارهای ایجاد محتوای سودمند برای تجارتتان را بررسی کنند.