چگونه مدیریت ارتباط با مشتری را بهینه سازی کنیم

آیا شرکت شما مایل به بهبود سیستم ارتباط با مشتری به عنوان وسیله‌ای برای موفقیت است؟ شش گام زیر می‌تواند به شما در این راه کمک نماید.

گام ۱: مشتری مداری

  • مشتری مداری را در استراتژی شرکت خود بگنجانید
  • تمام نیروی انسانی شرکت را در این موضوع دخیل کنید
  • ایده‌های‌تان در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری را فهرست نمایید

گام ۲: اطلاعات مشتریان

  • اطلاعات مشتریانتان را به روز نگاه دارید
  • لیست‌های بخش‌های مختلف CRM را مورد تحلیل و بازنگری قرار دهید
  • از طریق گردآوری اطلاعات مشتریان موجود، مشتریان بالقوه، شرکای تجاری، تأمین کنندگان و قرار دادن آن در یک پایگاه داده متمرکز، زیرساختی پایدار برای پروژه CRM خود بسازید

گام ۳: چشم انداز ۳۶۰ درجه

  • از مشتریان خود چشم اندازی ۳۶۰ درجه ایجاد کنید
  • تمام لحظات مربوط به جلسات، ارسال ایمیل، ارائه پیشنهادات، قراردادها، پرداخت‌ها، ملاقات‌ها و شکایات را بر محور مشتری مداری قرار دهید.
  • از شفافیت حاصل شده منتفع شوید

گام ۴: ارتباط با مشتری

  • براساس مشخصات جامع مشتری، ارتباط با مشتری سالمی را ایجاد کنید
  • به خواسته‌های مشتری سریع و مناسب پاسخ دهید
  • جملاتی را طراحی کنید تا از آن طریق خواسته‌های دقیق مشتریان را پاسخ دهید

گام ۵: ایجاد واکنش مثبت در مشتری

  • مشتریان خود را شگفت زده کرده و آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهید
  • از روش‌های تماس مناسب استفاده کنید
  • کمپین‌های بازاریابی چند مرحله‌ای را برنامه‌ریزی و اجراء کنید

گام ۶: پتانسیل‌های نهفته را شناسایی کنید

  • هنگام تصمیم‌گیری در مورد محصولات و خدمات جدید یا کمپین‌های بازاریابی، از اطلاعات و ارقام کلیدی و همچنین اطلاعات مشتریان موجود استفاده کنید
  • فرصت‌های فروش را شناسایی کنید و از آن‌ها به خوبی استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *