آیا شرکت شما مایل به بهبود سیستم ارتباط با مشتری به عنوان وسیلهای برای موفقیت است؟ شش گام زیر میتواند به شما در این راه کمک نماید.
گام ۱: مشتری مداری
- مشتری مداری را در استراتژی شرکت خود بگنجانید
- تمام نیروی انسانی شرکت را در این موضوع دخیل کنید
- ایدههایتان در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری را فهرست نمایید
گام ۲: اطلاعات مشتریان
- اطلاعات مشتریانتان را به روز نگاه دارید
- لیستهای بخشهای مختلف CRM را مورد تحلیل و بازنگری قرار دهید
- از طریق گردآوری اطلاعات مشتریان موجود، مشتریان بالقوه، شرکای تجاری، تأمین کنندگان و قرار دادن آن در یک پایگاه داده متمرکز، زیرساختی پایدار برای پروژه CRM خود بسازید
گام ۳: چشم انداز ۳۶۰ درجه
- از مشتریان خود چشم اندازی ۳۶۰ درجه ایجاد کنید
- تمام لحظات مربوط به جلسات، ارسال ایمیل، ارائه پیشنهادات، قراردادها، پرداختها، ملاقاتها و شکایات را بر محور مشتری مداری قرار دهید.
- از شفافیت حاصل شده منتفع شوید
گام ۴: ارتباط با مشتری
- براساس مشخصات جامع مشتری، ارتباط با مشتری سالمی را ایجاد کنید
- به خواستههای مشتری سریع و مناسب پاسخ دهید
- جملاتی را طراحی کنید تا از آن طریق خواستههای دقیق مشتریان را پاسخ دهید
گام ۵: ایجاد واکنش مثبت در مشتری
- مشتریان خود را شگفت زده کرده و آنها را تحت تأثیر قرار دهید
- از روشهای تماس مناسب استفاده کنید
- کمپینهای بازاریابی چند مرحلهای را برنامهریزی و اجراء کنید
گام ۶: پتانسیلهای نهفته را شناسایی کنید
- هنگام تصمیمگیری در مورد محصولات و خدمات جدید یا کمپینهای بازاریابی، از اطلاعات و ارقام کلیدی و همچنین اطلاعات مشتریان موجود استفاده کنید
- فرصتهای فروش را شناسایی کنید و از آنها به خوبی استفاده کنید