مزایای بازاریابی محتوا و تأثیر آن بر متحول نمودن کسب و کار

در حال حاضر شانس خوبی وجود دارد که شما از بازاریابی محتوا استفاده بهینه نمایید. این تاکتیک بازاریابی به شما کمک می‌کند با ارائه مطالب باکیفیت و با ارزش برای هر کسی که از سایت شما بازدید می‌کند، مشتری را جذب و درگیر خود کنید، به نحوی که از خواندن مطالب شما لذت ببرد.

بازاریابی محتوا یکی از موثرترین، کاربردی‌ترین و مفیدترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است که برند شما می‌تواند از آن برای دستیابی به مشتریان بالقوه بهتر، استفاده کند. در ادامه مزیت‌های برتر بازاریابی محتوا را برمی‌شمریم و توضیح خواهیم داد که چگونه این تاکتیک قدرتمند بازاریابی می‌تواند به تغییر شیوه دستیابی و جذب مخاطبان هدف شما کمک کند.

  1. بازاریابی محتوا نرخ تبدیل مخاطب به خریدار را بهبود می‌بخشد

شاید یکی از بزرگ‌ترین مزایای بازاریابی محتوا این باشد که به شرکت شما کمک می‌کند تا با گذشت زمان، تبدیل‌های بیشتری را انجام دهد. تحقیقات نشان می‌دهد شرکت‌هایی که به طور مستمر محتوای بازاریابی تولید می‌کنند، نرخ تبدیل را تقریباً 6 برابر بیشتر از رقبای خود که تمرکز خود را روی این سبک از بازاریابی معطوف نکرده‌اند، تجربه می‌نمایند. این نشان می‌دهد که گرچه بازاریابی محتوا اغلب به سرمایه‌گذاری قابل توجهی از زمان، پول و منابع نیاز دارد، اما در نهایت با جذب مشتریان بیشتر، بازدهی خود را نشان خواهد داد.

  1. محتوای موثر باعث ایجاد ترافیک بیشتر برای سایت شما می‌شود

انتشار محتوای مستمر که جذاب و مؤثر است می‌تواند به شما کمک کند با گذشت زمان ترافیک بیشتری به سایت خود وارد کنید. طبق یک تحقیق، شرکت‌هایی که بیش از 16 مطلب در هر ماه منتشر می‌کردند، تقریباً 5/3 برابر بیشتر از شرکت‌هایی که فقط 4 مطلب یا کمتر منتشر می‌کردند، ترافیک داشته‌اند. اگر می‌خواهید ترافیک سایت‌تان را بهبود بخشید، محتوای باکیفیت را در یک برنامه زمانبندی شده منتشر کنید.

  1. با محتوای مفیدی که خریداران هدف را درگیر می‌کند، آگاهی از برند خود را ایجاد کنید

مشتریانی وجود دارند که محصولات یا خدمات شما برای آن‌ها مناسب هستند، اما هنوز فرصتی برای کسب اطلاعات در مورد نام تجاری شما به دست نیاورده‌اند. با ایجاد مطالب مفیدی که برای خریداران هدف شما ارزشمند هستند، می‌توانید آن‌ها را درگیر کرده به ایجاد آگاهی از برندتان کمک کنید.

  1. شرکت شما می‌تواند از محتوای باکیفیت برای آموزش مشتریان خود استفاده کند

مشتریان شما مشکلاتی دارند که محصول شما می‌تواند آن را برطرف نماید. بهترین راه در مواجهه با چالش‌های آن‌ها و پیشنهاد راه‌حل‌های شما، ارائه مطالب جذاب و آموزشی می‌باشد. حتماً مباحث مربوط به محتوا را پیرامون مشکلات اساسی مشتریان خود تولید کنید تا به آن‌ها کمک کند اقدامات لازم برای حل مشکلات خود را انجام دهند.

  1. محتوا می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد در مخاطبان هدف کمک کند

هرچه بیشتر مخاطبان هدف خود را آموزش داده و ارزش آفرینی کنید، با گذشت زمان، اعتماد بیشتری به شما جلب می‌شود. با آموزش و اطلاع‌رسانی به مخاطبان هدف خود در مورد بزرگ‌ترین چالش‌ها و نقاط درد آن‌ها از طریق انواع محتوا، شروع به ایجاد رابطه با مشتریان نمایید و براساس ارزشی که محتوای شما ارائه می‌دهد اعتمادسازی کنید.

  1. محتوای باکیفیت شرکت شما را به عنوان خبره صنعت معرفی خواهد کرد

با استفاده از محتوای جذاب به منظور ایجاد اعتبار و اقتدار برای موقعیت خود به عنوان یک متخصص صنعت می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید. مصرف‌کنندگان برای دستیابی به اطلاعات مربوطه، به رهبران فکری در صنعت نگاه می‌کنند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا نیازها و چالش‌های خود را بهتر درک کنند. با ایجاد محتوای باکیفیت که دیگران آن را ارزشمند می‌دانند، می‌توانید موقعیت کسب و کار خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت تثبیت کنید.

  1. محتوای باکیفیت‌تر باعث افزایش زمان حضور بازدیدکنندگان در سایت شما خواهد شد

براساس تحقیقات صورت گرفته زمان توجه انسان فقط کمتر از 12 ثانیه است. بنابراین معقول است که بازاریابان بتوانند در ایجاد مطالب قانع‌کننده تلاش زیادی بکنند. هرچه محتوای جذاب‌تری در وب سایت خود ارائه دهید، دلایل بیشتری برای بازدیدکنندگان وجود خواهد داشت تا وقت بیشتری را در وب سایت شما سپری نمایند.

  1. محتوا به شما در بهبود سئو و بیشتر دیده شدن کمک می‌کند

بسیاری از مصرف‌کنندگان وقتی به دنبال یک محصول یا خدمت می‌گردند به موتورهای جستجو مراجعه می‌کنند. هر چه محتوای با کیفیت‌تری داشته باشید، سئو شما بهتر خواهد بود. هر چه سایت شما برای موتورهای جستجوگر مانند گوگل بهینه‌تر باشد، بازدید بیشتری خواهید داشت. به عنوان مثال، اگر شخصی “کمپرسور هوا چیست؟” را در گوگل جستجو نماید و مطلبی که شما با همین عنوان نوشتید را پیدا کند، باعث می‌شود تا این شخصِ علاقه‌مند، به سایت شما بیاید و در مورد سئوالش اطلاعات بیشتری کسب کند. اما همچنین درباره این که شرکت شما چگونه می‌تواند مشکلات وی را حل کند، کسب اطلاع خواهد کرد.

  1. بازاریابی محتوا مقرون به صرفه است

بازاریابی محتوا از بسیاری از روش‌های سنتی بازاریابی مقرون به صرفه‌تر است. چون بازاریابی محتوا با مشتریانی طرف است که از پیام‌های تبلیغاتی سنتی خسته شده‌اند و برای خرید نیاز به دانش و اطلاعات دارند. این تاکتیک اغلب می‌تواند به کاهش میزان بودجه‌ای که بازاریابان هنگام کار با مشتریان هزینه می‌کنند، کمک نماید. طبق یک تحقیق، بازاریابی محتوا 62 درصد کمتر از بازاریابی سنتی هزینه دارد و بیش از 3 برابر مشتری جذب می‌کند.

  1. محتوای هدفمند می‌تواند به شما در رسیدن به مخاطبان خاص کمک کند

وقتی صحبت از یافتن مصرف‌کنندگان از طریق اینترنت می‌شود، باید درباره افرادی که به وب سایت خود جذب می‌کنید، محتاط باشید. ممکن است هر مشتری آنلاینی لزوماً به محصولات یا خدمات شما علاقه‌ای نداشته باشد. محتوایی که با توجه به نیاز مخاطب مورد نظر ایجاد شده، کمک می‌کند تا به افرادی که به احتمال زیاد به محصولات شما علاقه‌مند هستند، برسید.

  1. خریداران قبل از تماس با بخش فروش، محتوای شما را بررسی می‌کنند

یکی دیگر از مزایای قدرتمند بازاریابی محتوا این است که به شما امکان می‌دهد قبل از دستیابی به مشتریان بالقوه، مکالمه‌ای را با آن‌ها شروع کنید. طبق یک تحقیق، 47 درصد از خریداران بین 3 تا 5 محتوا را قبل از تماس با شرکت شما برای خرید، مشاهده می‌کنند. این نشان می‌دهد که قبل از این که مشتری به شرکت شما تلفن بزند، چقدر می‌تواند از محتوای شما تأثیر بگیرد.

  1. محتوا قابل اشتراک گذاری است

یکی از بهترین راه‌های افزایش دیده شدن در اینترنت، تشویق مشتریان فعلی به اشتراک گذاشتن مطالب شما با دیگران است. این که مصرف‌کنندگان یکی از پیام‌های بازاریابی ایمیلی شما را به یک همکار ارسال کنند یا یکی از مطالب شما را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارند. به اشتراک گذاشتن محتوای شما یک راه عالی برای افزایش دیده شدن در بازار است.

  1. بازاریابی محتوا برای کسب و کارها در هر صنعتی کارآمد است

ممکن است فکر کنید بازاریابی محتوا عالی است، اما برای صنعت من جوابگو نیست. حقیقت این است که بازاریابی محتوا تاکتیکی مؤثر برای شرکت‌های فعال در هر صنعتی از خرده فروشی گرفته تا فناوری تا تولید می‌باشد. نکته اصلی موفقیت، در یافتن مباحث و انواع مطالب مناسبی است که به بهترین شکل با مخاطبان خاص شما ارتباط برقرار کند.

  1. بازاریابی محتوا می‌تواند به شما در جذب مشتری‌های غیرمنتظره کمک کند

با تولید و انتشار محتوای ارزشمندی که با چالش‌های مخاطبان هدف شما مواجه می‌شود، ممکن است مشتریان جدیدی را در مکان‌های غیرمنتظره پیدا کنید. تولید مستمر محتوا و حضور در رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا شرکت خود را به افرادی معرفی کنید که شاید نمی‌دانستید که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *