از ترکیب رنگ مناسب در برندسازی استفاده کنید

یکی از اهداف کلیدی برندسازی شکل دادن به تصویری مناسب از تولید و انتقال پیام به مشتریان هدف می‌باشد. رنگ بخش مهمی از تصویر برند است، به نحوی که انتخاب صحیح رنگ می‌تواند به شما در برانگیختن احساسات مثبت در مشتریان کمک نماید. در حالی که انتخاب رنگ نامناسب ممکن است تأثیر منفی بر رونق کسب و کار بگذارد. رنگ برای هر محصول یا خدمتی مهم است و نقش حیاتی در طراحی کالاها ایفاء می‌نماید. همچنین انتخاب درست رنگ برای طراحی لوگوی شرکت یا کالاها و خدمات آن می‌تواند به شرکت‌ها به اعتمادسازی در بازار کمک نماید.

وظایف اصلی رنگ در برندسازی؛

  • تضمین تفاوت روشن برند از سایر رقبا
  • تضمین تمایز تولیدات از تولیدات سایر شرکت‌ها
  • توسعه ارتباطات و برجسته سازی تولید یا خدمات

معانی ترکیب رنگ در برندسازی؛

  • ترکیب سبز با سفید به معنای پاکیزگی و روشنایی است و ترکیب سبز با زرد برای القاء حس آزادی و شادی به کار می‌رود.
  • علاوه بر آن، ترکیب سبز و آبی بر جنبش و نوسان تأکید می کند در حالی که قهوه‌ای و زرد حس پاییز و ترکیب زرد با سبز حس طبیعت را ایجاد می‌نمایند.
  • ترکیب قرمز و سبز کنتراستی قوی بین انرژی و آرامش ایجاد می‌نماید. بنفش و زرد تصاویر را سنگین‌تر می‌نماید، در حالی که آبی با قرمز احساس قدرت و هیجان را به اشتراک می‌گذارد.
  • ترکیب آبی و سبز احساس عدم قطعیت و اضطراب را القاء می‌کند در حالی که ترکیب رنگ زرد و آبی مشتری را پر از استرس می‌کند.
  • سیاه با نارنجی احساس فشار خارجی را منتقل می‌کند در حالی که نارنجی با زرد هیجانی متوسط را ایجاد می‌کند.
  • ترکیب ارغوانی با طلایی بر قدرت و بزرگی تأکید دارد در حالی که ترکیب طلایی و قرمز شکوه و جلال، لوکس بودن و خوشحالی را القاء می‌کند.
  • آبی با سفید ترکیب باد با دریاست و ترکیب یک شخصیت رمانتیک است.
  • آبی با خاکستری به معنای محدودیت و سردی است. شرمساری و خجالت می‌تواند با ترکیب صورتی و آبی اتفاق بیافتد در حالی که گرما و بی تفاوتی، ویژگی‌های سبز و صورتی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *