تولید محتوای حرفه ای با سیزده راهکار ساده

آیا تاکنون به این نکته فکر کرده اید که چه عاملی باعث محبوبیت برخی از سایت ها شده است. درواقع مطالب آنها نه تنها مورد بازدید بالایی قرار می گیرد، بلکه به سرعت نیز توسط افراد مختلف به اشتراک گذاشته می شود. توجه داشته باشید که امروزه تولید محتوا نیاز اصلی بازاریابی هر برندی محسوب می شود. به همین خاطر ابدا نمی توان از این زمینه غافل ماند. با این حال آگاهی از اصول و بهترین اقدامات در این رابطه، دارای اهمیت بالایی است. علت این امر به این خاطر است که عدم فعالیت مناسب افراد ممکن است به خاطر ناآگاهی آنها از اقداماتی باشد که باید انجام دهند. همچنین انتخاب های اشتباه نیز می تواند تاثیر اقدامات شما را با کاهشی چشمگیر مواجه سازد. در همین راستا و در ادامه به بررسی 13 راهکاری خواهیم پرداخت که به حرفه ای تر شدن محتواهای تولیدی شما کمک خواهد کرد.

1-ویدئو بسازید

اشتباه بزرگ بسیاری از افراد و برندها این است که تنها به یک روش خود را محدود می کنند. این امر حتی در زمینه فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز کاملا مشهود است. برای مثال آنها فقط عکسی از محصول را با ارائه توضیحاتی در صفحه و سایت خود قرار می دهند، با این حال در بازار رقابتی حال حاضر، محدود بودن نابودی است. همچنین مشاهده یک چیز، بیشترین تاثیر را بر افراد خواهد داشت. به همین خاطر نیز ضروری است تا در زمینه تولید ویدئو نیز فعالیت داشته باشید، با این حال نباید از اهمیت دوبله و یا زیرنویس کردن ویدئو های مفید خارجی نیز غافل بمانید. در نهایت تنها به مفید بودن مطالب بسنده نکرده و در تلاش برای ظاهری جذاب و چشم نواز نیز باشید. درج برند در تمامی ویدئو ها نیز از دیگر اقدامات ضروری محسوب می شود.

2-تا حد امکان قابلیت به اشتراک گذاری را ساده کنید

افراد همواره تمایل دارند تا محتواهای مورد علاقه خود را با اطرافیان، به اشتراک بگذارند. بدون شک اگر این امکان به سادگی وجود نداشته باشد، نارضایتی زیادی را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر نیز ضروری است تا سیستمی کارآمد در این رابطه راه اندازی کنید. همچنین این امر که از مخاطبان بخواهید تا مطالب را با سایرین به اشتراک بگذارند نیز در افزایش نرخ بازدیدها تاثیرگذار خواهد بود. امکان ذخیره سازی با کیفیت های مختلف نیز از دیگر قابلیت های موردنیاز مخاطبان محسوب می شود.

3-از اینفوگرافی استفاده کنید

اینفوگرافی یک راهکار عالی برای نمایش دادن مطالب محسوب می شود. درواقع آن را باید هنر تلفیق تصویر با متن تلقی کرد. سادگی و جذابیت این امر باعث می شود تا مطالب به راحتی در ذهن مخاطب جا افتاده و به علت وقتگیر نبودن، تمایل زیادی برای مطالعه آنها وجود دارد. به همین خاطر نیز ضروری است تا در تلاش برای ساخت اینفوگرافی باشید. برای ساخت آن نیز نرم افزارهایی نظیر Canva، Visualize، Google Chart، Easelly و Venngage از بهترین گزینه های موجود محسوب می شوند. در نهایت فراموش نکنید که ترجمه در این زمینه به تکمیل اقدامات شما کمک خواهد کرد.

4-از اهمیت کلمات کلیدی طولانی غافل نشوید

کلمات کلیدی نقش تعیین کننده ای در جذب مخاطب دارد. درواقع در زمینه تولید محتوا، باید به سئو سایت نیز توجه داشته باشید که از جمله بخش های اصلی آن، استفاده درست از کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی را باید موارد پرتکراری دانست که در جست وجوهای روزانه افراد جای می گیرد. جالب است بدانید که بر طبق آمارها، بیش از 70درصد از کل ترافیک سایت، به همین خاطر است. برای بیش از نیمی از فروش سایت آمازون با تکیه بر همین کلمات کلیدی به دست می آید. به همین خاطر استفاده از آنها بسیار مهم است. علت اطلاق طولانی بودن به آنها این است که از ترکیب چند واژه به وجود آمده اند. به همین خاطر در رده جست و جوهای دقیق تر قرار می گیرند. با این حال برای موفقیت لازم است تا استفاده از هر دو نوع کلمات کلیدی را در دستور کار خود قرار دهید، با این حال با توجه به این امر که افراد معمولا بر روی کلمات کلیدی کوتاه تمرکز می کنند، این امر باعث شده است تا شما در یک بازار کمتر رقابتی حضور داشته و در صورت عملکرد مناسب، به موفقیت چشمگیر دست پیدا کنید.

5-از اهمیت مطالب تحلیلی غافل نشوید

این امر که تنها خبررسان باشید، بدون شک جذابیت لازم را به همراه نخواهد داشت. علت این امر به این خاطر است که تقریبا تمامی سایت های تجاری، از چنین بخشی برخوردار هستند، با این حال با تحلیل اتفاقات، می توانید یک مزیت رقابتی ایجاد کنید. به همین خاطر نیز لازم است تا در تلاش برای ارائه یک دید متفاوت نسبت به اتفاقات و یا استفاده از نظر کارشناسان برای تحلیل اوضاع باشید. این امر بدون شک به جامعیت هرچه بیشتر اقدامات شما کمک خواهد کرد، با این حال فراموش نکنید که مطالب شما باید تا حد امکان مختصر و مفید باشد تا شانس دیده شدن بهتر آنها افزایش یابد. همچنین از اهمیت تهیه اخبار نیز غافل نشوید. درواقع این امر که در این رابطه تنها به بازنشر اخبار بپردازید، جذابیت لازم را به همراه نخواهد داشت. در این رابطه ترجمه تحلیل های خارجی نیز کاملا سودمند خواهد بود.

6-به مخاطبان خود گوش دهید

همواره یک بخش برای دریافت انتقادات و پیشنهادات مخاطبان باید وجود داشته باشد. در این رابطه همواره از افراد بخواهید تا نظرات خود را برای بهبود عملکرد شما اعلام کنند. در این رابطه حتی تعیین جوایز برای نقد های برتر، می تواند محرک بسیار خوبی برای افراد باشد. فراموش نکنید که تولید محتواهای شما، در راستای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب است، به همین خاطر باید برای نظرات آنها ارزش بسیار بالایی را قائل شوید.

7-محتواهای خاص نیز تولید کنید

مخاطبان شما به دو دسته عمده عام و حرفه ای تقسیم می شوند. برای مثال اگر در زمینه پوشاک ورزشی فعالیت دارید، باید میان مشتریان معمولی و ورزشکاران آماتور با حرفه ای ها تفاوت قائل شوید. به همین خاطر نیز همواره توصیه می شود تا از طریق اقداماتی نظیر نظرسنجی ها، حرفه ای ها را پیدا کرده و محتواهای کاملا حرفه ای و خاص را برای آنها ارسال کنید. این امر نه تنها توجه شما را به آنها نشان خواهد داد، بلکه تکمیل کننده نیاز آنها نیز خواهد بود. در نهایت هیچ گاه در تولید محتوا، کیفیت را فدای کمیت نکنید. همچنین شیوه نگارش و انتخاب تیتر، از دیگر مواردی است که شانس دیده شدن مطالب شما را افزایش خواهد داد.

8-به یک بخش محدود نباشید

به هر میزان که طیف مطالب شما گسترده تر باشد، مخاطبان بیشتری را نیز به دست خواهید آورد. به همین خاطر نیز لازم است تا موضوعات متنوعی را انتخاب کنید، با این حال تمامی این موارد باید با کسب وکار شما ارتباط لازم را داشته باشند. درواقع شما حتی در بهترین حالت ممکن نیز قادر به پوشش تمامی حوزه های موجود نخواهید بود. با نگاهی واقع بینانه به این نکته نیز پی خواهید برد که دلیل برای این امر وجود ندارد. به همین خاطر نیز علی رغم تلاش برای تنوع دادن به موضوعات خود، باید به ارتباط کافی آنها با حوزه اصلی فعالیت شرکت، توجه داشته باشید.

9-مطالب دنباله دار و چندقسمتی تهیه کنید

این مطالب درست به مانند یک سریال هستند که مخاطب را مجبور به دنبال کردن خود تا قسمت پایانی می کنند. درواقع این امر که مطالب دنباله دار داشته باشید یک دلیل برای دنبال کردن شما را ایجاد خواهد کرد. به همین خاطر نباید از اهمیت این دسته از مطالب غافل شوید، با این حال موضوع شما باید جذابیت کافی را داشته باشد. درواقع در صورت عدم جذابیت و مفید بودن مطلب، نتیجه عکس را به دست خواهید آورد.

10-برای مشکلات راه حل داشته باشید

در اینترنت می توان تعداد مطالب بی شماری را پیدا کرد که مورد پشتیبانی کافی قرار نگرفته و نتیجه پایانی آن عملا فایده ای را برای مخاطب ندارد. برای مثال در صورتی که یک برند تولیدکننده گوشی های تلفن همراه هستید، اگرچه ایجاد مطلبی تحت عنوان 20 دلیل داغ شدن بیش از حد تلفن همراه، امری جذاب به نظر می رسد، با این حال در صورتی که در همان مقاله و یا قسمت بعد آن، راهکارهایی را پیشنهاد ندهید، بدون شک اقدامی نیمه را انجام داده اید. به همین خاطر نیز همواره باید نسبت به مفید بودن خروجی مطالب خود، اطمینان داشته باشید. در نهایت فراموش نکنید که راه حل های شما باید کاملا علمی و کاربردی باشند. در غیر این صورت اعتبار برند شما به شدت تخریب خواهد شد.

11-شیوه مخصوص خود را داشته باشید

این امر به شیوه کاری خاص شما اشاره دارد. برای مثال داشتن یک برنامه زمانی مشخص برای ارسال مطالب، از جمله الزامات اولیه محسوب می شود. برای مثال اگر دوشنبه ها به ارسال اینفوگرافی اختصاص دارد، دیگر نباید در این رابطه تغییری را ایجاد کنید. همچنین این امر که برنامه کاری خود را در اختیار افراد قرار دهید، به افزایش رضایت آنها منجر خواهد شد. در نهایت لازم است تا از مطالبی آموزشی از سطح مبتدی تا پیشرفته را داشته باشید. درواقع این امر یک اقدام رایگان و مفید محسوب می شود که منجر به هجوم مخاطبان مختلف خواهد شد. علت این امر به این خاطر است که افراد همواره از هر چیز رایگان و مفیدی استقبال خواهند کرد.

12-از اهمیت اینفلوئنسرها و همکاری با سایر برندها غافل نشوید

هر فرد و سایت پرطرفدار، باید مورد توجه شما قرار گیرد. درواقع شما نمی توانید تنها با اتکا به توانایی های خود فعالیت کنید. به همین خاطر نیز ضروری است تا به دنبال افراد مناسب برای همکاری باشید. همچنین این امر که از مخاطبان خود بخواهید تا در زمینه تولید محتوا با شما همکاری داشته باشند، نه تنها آنها را با برند شما درگیر خواهد کرد، بلکه بخشی از نیاز شما را نیز تامین خواهد کرد. در نهایت نمایش اطلاعات خاص حوزه کاری که در هیچ کجای دیگر تاکنون نمونه آن وجود نداشته است نیز از دیگر موارد تاثیرگذار محسوب می شود.

13-همواره به دنبال اقداماتی نوآورانه باشید

بدون شک هنوز هم روش هایی جدید را می توان برای تولید محتوا پیدا کرد. در این رابطه حتی ادغام دو یا چند روش نیز می تواند جذابیت بالایی را به همراه داشته باشد. برای مثال می توان از اینفوگرافی ها در کلیپ های تهیه شده استفاده کرد. در این رابطه به هر میزانی که خلاقیت بیشتری را داشته باشید، قادر به ایجاد تفاوت در مقایسه با سایرین خواهید بود. در نهایت از جذاب تر کردن قالب سایت، غافل نشده و با بهترین تصویربرداران و عکاسان، همکاری داشته باشید. این افراد امکان انجام کارهای جدیدتر و حرفه ای تر را به وجود خواهند آورد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *