ده روش برای جذب مشتریان بیشتر از طریق بازاریابی محتوا

  1. مرور مطالب خود را آسان کنید: اگر مطالب خود را سازماندهی نکنید و یافتن آن‌ها دشوار باشد، باعث فراری دادن مشتریان بالقوه از وب سایت شما خواهد شد. اما تعریف منو و دسته‌بندی مطالب، به بازدیدکنندگان در یافتن محتوای تولیدی شما کمک فراوانی خواهد کرد.
  2. محتوای مناسب برای مشتری ایده‌آل خود تولید کنید: بالا بردن ترافیک سایت به تنهایی به شما کمک نمی‌کند تا به اهداف خود برسید. در عوض باید ترافیک باکیفیت ایجاد نمایید. در این راستا تولید محتوای مناسب برای جذب مشتریان بالقوه می‌تواند در افزایش ترافیک هدفمند و باکیفیت سایت تأثیرگذار باشد. مدتی را صرف تحقیق در مورد بازار هدف خود کنید و بدانید که مخاطبان به دنبال چه نوع محتوایی هستند.
  3. محتوای خود را چسبناک کنید: بسیار خوب است که مشتری‌های ایده‌آل خود را جذب کرده تا مطلب شما را مطالعه کنند. اما یک قدم دیگر بردارید. همیشه گزینه بعدی مانند خواندن مقاله مشابه یا ثبت نام برای کسب اطلاعات بیشتر را زیر محتوای خود تعبیه کنید. به خاطر داشته باشید تا حد امکان مخاطبان را در سایت خود نگه دارید تا مطالب بیشتری بخوانند.
  4. از سئو شفاف و کلیدواژه‌های هدفمند برای بازاریابی متحوا استفاده کنید: استفاده مناسب از ابزار سئو و کلیدواژه‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر یافتن محتوای شما توسط مشتریان داشته باشد. اما از زمانی که گوگل و سایر موتورهای جستجو بر تجربه کاربران در اینترنت تکیه نمودند تأثیر سئو و کلمات کلیدی در جذب مخاطب کمتر شده است. زمانی که از کلمات کلیدی به صورت طبیعی و نه به قصد فریب خوانندگان استفاده کنید گوگل با افزایش رتبه شما در نتایج جستجو به شما پاداش خواهد داد.
  5. محتوای قابل اشتراک گذاری تولید کنید: مؤثرترین محتوا، محتوای قابل اشتراک‌گذاری است. اما چه چیزی محتوا را واجد به اشتراک‌گذاری می‌کند. به عبارت دیگر خواننده از به اشتراک‌گذاری مطالب شما چه سودی خواهد برد؟ در مورد انواع نظرات، پست‌ها و مقاله‌هایی که به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارید، فکر کنید. آن‌ها چه می‌کنند؟ آن‌ها در صورت مفید بودن شما را به عنوان یک فرد خبره و باتجربه در میان مردم مطرح می‌کنند.
  6. اشتراک گذاری را تشویق کنید: نکته اصلی ایجاد محتوا، دریافت پیام شما توسط خوانندگان مناسب است. وقتی خواننده مناسبی دارید، در نظر بگیرید که آن‌ها احتمالاً دوستان زیادی دارند که در همان فیلد کاری قرار دارند. تشویق آن‌ها برای اشتراک‌گذاری از طریق رسانه‌های اجتماعی، می‌تواند محتوای شما را در اختیار مشتریان بالقوه‌تری قرار دهد.
  7. آدرس ایمیل آن‌ها را بخواهید: ممکن است مشتری بالقوه شما در زمانی که محتوای شما را مطالعه می‌کند آماده خرید نباشد. اما اگر اطلاعات تماس وی را دریافت کنید، می‌توانید با ارسال محتوای بیشتر، احتمال خرید توسط مشتریان را افزایش دهید.
  8. از آن‌ها بخواهید که خرید کنند: در پایان مطالب خود یک گزینه تماس برای اقدام در نظر بگیرید که خواننده را به خرید ترغیب نماید. اما باید محتوای با کیفیت ارائه داده باشید تا این کار عملی شود. اگر محتوای شما کاملاً تبلیغاتی باشد، ممکن است افراد آن را جدی نگیرند.
  9. در بازاریابی محتوا، کیفیت بر کمیت غلبه می‌کند: مردم محتوا را به این دلیل به اشتراک می‌گذارند که زندگی آن‌ها را بهتر نماید نه به این دلیل که دائما در معرض بمباران آن قرار گرفته‌اند. بازاریابانی که محتوای زیادی منتشر می‌کنند ترافیک ورودی دریافت می‌کنند، اما حتی محتوای عالی نیز می‌تواند در دریای اطلاعات از بین برود. اگر یک مطلب بازخورد زیادی پیدا کرد آن را رها نکنید، بلکه اجازه دهید از طریق رسانه‌های اجتماعی انتشار یابد و دیگران را به اشتراک‌گذاری تشویق کنید.
  10. بیش از یک بار از مطالب خود استفاده کنید: تولید محتوا زمان و پول لازم دارد. بسیاری از بازاریابان یک بار محتوای عالی منتشر کرده و هرگز دوباره از آن استفاده نمی‌کنند. اگر محتوای عالی دارید می‌توانید به تبلیغ و اشتراک آن ادامه دهید. آن را به پادکست و اینفوگرافیک تبدیل کنید، از آن برای تولید خوراک در رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و خبرنامه استفاده کنید. مطمئناً باید محتوای خود را برای سازگاری با رسانه‌های مختلف کمی تغییر دهید، اما کار اصلی در ایجاد محتوا قبلاً انجام شده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *