ده گام موثر برای نام گذاری برند

1- استراتژی برندتان را تدوین کنید
نام گذاری برند باید با داشتن شناخت کامل از بازار هدف و مشتریان صورت گیرد. لازمه ارسال پیام مناسب از طریق برند به مشتریان، شناخت ماهیت رفتاری آن ها در این بازار می باشد.

2-رقبایتان را تحلیل کنید
بررسی رفتار رقبا در بازار موجب خواهد شد تا موقعیت خود را در این میان بیابید و از اتفاقات پیرامون خود آگاه شوید. سپس می‌توانید نامی را انتخاب کنید که در راستای موقعیت و اهداف شما در بازار تاثیرگذار باشد.

3- کلیدواژه ها را شناسایی کنید
استراتژی برند شرکت را در اختیار پرسنل کلیدی شرکت قرار داده و از آن‌ها بخواهید نام های مدنظرشان را به شما اعلام
کنند.

4- نام ها را دسته بندی کنید
نام های پیشنهادی را براساس الویت‌هايتان دسته بندی نمایید. این الویت‌ها می‌توانند شامل مواردی مانند جذابیت، زیبایی، اقتدار و… باشند.

5- جلسات همفکری برگزار کنید
نماینده‌گان تمام تفکرات را از شرکت دور یک میز گرد هم آورید و در مورد فهرست نام‌های پیشنهادی بحث‌های چالشی راه بیاندازید. ایده‌های افراد را جمع بندی نمایید تا در تصمیم گیری نهایی مورد استفاده قرار دهید.

6- لیست خلاصه را تهیه کنید
برمبنای دسته بندی صورت گرفته و نظرات افراد، لیستی بین 5 تا 10 نام از میان بهترین‌ها را انتخاب نمایید. مجدداً لیست تهیه شده را با استراتژی برند خود مطابقت دهید تا از سازگاری با آن اطمینان حاصل کنید.

7- موجود بودن آن را چک کنید
بررسی کنید آیا قبل از شما شرکتی از فهرست نام‌های شما استفاده نکرده باشد. در غیر این صورت در هنگام ثبت قانونی آن دچار مشکل خواهید شد.

8- یک داستان بنویسید
هر یک از نام‌های پیشنهادی خود را به عنوان ستاره داستانی که برند شما را تشریح می‌کند قرار دهید. ببینید کدام یک از نام‌ها با داستان برند شما سازگاری بیشتری دارند.

9- آن را تست کنید
تا اینجا فهرست شما به یک یا دو نام رسیده است. اکنون از تعدادی از مشتریانتان که تاکنون در فرایند انتخاب نام برند مشارکت نداشته‌اند کمک بگیرید. ببینید نظر آن‌ها در مورد این نام‌ها چیست؟

10- نام برند را انتخاب کنید
در نهایت با در نظر گرفتن جمیع جهات تصمیم بگیرید کدام نام را انتخاب کنید. با طی مراحل ده گانه فوق قطعاً موفق خواهید شد بهترین انتخاب را انجام دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *