راه نوشتن یک برنامه بازاریابی ساده

بسیاری از افرادی که یک کسب و کار راه اندازی می کنند عملاً نمی دانند چگونه کسب و کار خود را رشد داده و از زمین بلند شوند! آنها همه مقدمات کسب و کار را فراهم می کنند، هزینه می کنند، کار را شروع می کنند، در روزنامه تبلیغ می دهند و منتظر می مانند تا مشتریان پاشنه در شرکت را از جا درآورند! اما متاسفانه چنین اتفاقی نمی افتد و آنها حیران می مانند که کجای کار اشتباه بوده است!

اجازه ندهید برای شما چنین اتفاقی بیفتد. شما می توانید شانس موفقیت خود را با برنامه بازاریابی ساده قبل از راه اندازی کسب و کارتان افزایش دهید.از کابرگ زیر استفاده کنید تا ببینید مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه می توانید به آنها دست پیدا کنید..

عنوان کسب و کار

خدماتی که می خواهید ارائه دهید:

………………………………………….. ………………………………………….. …………..

………………………………………….. ………………………………………….. …………..

افراد یا کسب و کارهایی که انتظار دارید از خدمات شما استفاده کنند را شرح دهید:

………………………………………….. ………………………………………….. …………

………………………………………….. ………………………………………….. …………

مشخص کنید چه زمانی و چگونه آنها به خدمات شما نیار پیدا می کنند. اگر مطمئن نیستید از تعدادی از مشتریان بالقوه خود بپرسید که معمولاً چگونه و در چه صورتی از خدمات مشابه شما استفاده می کنند:

………………………………………….. ………………………………………….. ………..

………………………………………….. ………………………………………….. ………..

خدمات شما چه مزایای خاصی را برای مشتریان در بر دارد؟

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

چه تعداد خدمات مشابه خدمات شما در منطقه مورد نظر وجود دارد؟

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

خدمات شما چه تفاوتهایی با خدمات مشابه رقبایتان دارد؟

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

آیا تجربه کاری خاص یا معلومات یا چنین چیزی دارید که در صورت بکار بستن آن در کسب و کار، شما را از رقبایتان پیش بیندازد؟ (به عنوان مثال کار در یک دفتر حقوقی، دانستن آمار خاص یا ارتباطات ویژه و …)

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

از چه راههایی برای پیدا کردن مشتری می توانید استفاده کنید؟ (علامت بزنید)

  • ارسال نامه
  • تماسهای تلفنی شخصی
  • تلفن
  • تبلیغ در روزنامه ها یا مجلات
  • تبلیغ در کتابچه های تبلیغاتی طبقه بندی شده
  • تبلیغات در اینترنت
  • تبلیغ در کتابهای زرد
  • تبلیغات کلامی
  • نشست های مرتبط با کسب و کار
  • برچسب های تبلیغاتی
  • راه اندازی سایت و ایمیل مارکتینگ
  • بیلبورد یا تبلیغات درون شهری
  • سایر روشها (شرح دهید)

در حال حاضر مشتریان اینگونه خدمات چگونه از وجود آن با خبر می شوند؟ (حدس نزنید! بیرون بروید و تحقیق کنید.)

  • از طریق نامه
  • از طریق بازاریابی تلفنی
  • از طریق روزنامه ها
  • مجلات
  • مشاهده تبلیغات در کتابچه های تبلیغاتی طبقه بندی شده
  • مشاهده تبلیغات در اینترنت
  • مشاهده تبلیغات در کتابهای زرد
  • از طریق تبلیغات کلامی
  • از طریق نشست های مرتبط با کسب و کار، شبکه های بازاریابی یا سمینارها
  • برچسب های تبلیغاتی
  • از طریق جستجو در اینترنت و سایت اینترنتی
  • مشاهده بیلبورد یا تبلیغات درون شهری
  • سایر روشها (شرح دهید)

کسی تصمیم خرید را می گیرد؟ استفاده کننده واقعی، یک دپارتمان از یک شرکت یا مدیر اصلی یا غیره؟ (شرح دهید)

………………………………………….. ………………………………………….. …………….

………………………………………….. ………………………………………….. …………….

چه هزینه ای برای بازاریابی در نظر گرفته اید؟

………………………………………….. ………………………………………….. ……………..

………………………………………….. ………………………………………….. ………………

هزینه استفاده از هر یک ابزارهای بازاریابی زیر چقدر است؟

ارسال نامه (همه چیز را در نظر بگیرید حتی هزینه جوهر، کاغذ، پرینتر و …)

  • تماسهای تلفنی شخصی
  • بازاریابی تلفنی
  • تبلیغ در روزنامه ها یا مجلات
  • تبلیغ در کتابچه های تبلیغاتی طبقه بندی شده
  • تبلیغات در اینترنت
  • تبلیغ در کتابهای زرد
  • تبلیغات کلامی
  • نشست های مرتبط با کسب و کار
  • برچسب های تبلیغاتی
  • راه اندازی سایت و ایمیل مارکتینگ
  • بیلبورد یا تبلیغات درون شهری
  • سایر روشها (شرح دهید)

در نهایت روشهای مورد نظر بازاریابی را با هم مقایسه کنید. از لحاظ هزینه و میزان تأثیر، فعالیت و زمان مورد نیاز و هر چه که به نظرتان می‌رسد! چرا که باید از بین آنها بهترین ها را برگزینید. آنها را در زیر لیست کنید و زمان انجام هر یک از آنها را مشخص کنید:

روش (ابزار) بازاریابی

تاریخ شروع برنامه

تاریخ پیگیری نتایج

هزینه تخمینی

هزینه واقعی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *