ساخت پنجره ویترین: بسیاری از فروشگاهها نمایش پنجرهای از ویترین خود ارائه نمیدهند که منجر به آن میشود مشتریان به سادگی به فروشگاه نگاه کنند. این کار اشتباه میباشد. پنجرههای فروشگاه، چشم فروشگاه هستند و هر پنجره باید داستانی را نقل کند. برای ایجاد یک صفحه نمایش جذاب، از یک تم رنگی خاص برای جلب توجه و ایجاد ارتباط تصویری با فروشگاه خود استفاده کنید. از قرار دادن بیش از حد اقلام در این قسمت پرهیز کنید، زیرا القاء کننده ارزان بودن اجناس است. ایجاد فضا بین کالاها نشان دهنده لوکس بودن آنهاست.
درگیر نمودن در اولین تصویر: وقتی مشتریان وارد فروشگاه شما میشوند، تصویری که میبینند باید گامهای آنها را کُند نماید. در غیر این صورت ممکن است با عجله از فروشگاه خرید کنند که منجر به خرید کمتر خواهد شد. مشکلی که در برخی از فروشگاهها وجود دارد، قفسههای اول است که مانع دید سایر بخشهای فروشگاه میشود. مشتریان اگر چیزی را که در قفسههای اولیه میبینند، نپسندند، ممکن است فروشگاه را ترک کنند. بهتر است از قفسه بندیی استفاده کنید که دارای پایههای کوتاهتر و قفسههای باریکتر هستند. این کار فروشگاه را پُرتر نشان میدهد و اجازه میدهد مشتریان عمق بیشتری از فروشگاه را ببینند.
هدایت مشتریان به سمت راست: خرده فروشان باید به نحوی فروشگاههای خود را طراحی کنند تا نظر خریداران به سمت راست ورودی جلب شود. مطالعات نشان دادهاند که اکثر افراد در بدو ورود به طور طبیعی ابتدا سمت چپ و سپس سمت راست فروشگاه را میبینند.
هدایت مشتریان به نقطه مورد نظر: اغلب خرده فروشان کوچک در انتهای یک راهرو نمایش ظاهری قابل ملاحظهای نشان نمیدهند. آنها یک راهرو ایجاد میکنند که به هیچ چیز پایان نمییابند جز دیوار پشتی و یا یک انبار. خرده فروشان میتوانند از راه طولانی استفاده کنند تا مشتریان را به یک بخش جدید منتقل نمایند.
ایجاد یک زاویه: در حالی که کارآمدتر است که راهروها موازی با دیوارهای خارجی فروشگاه طراحی شوند، فروشندگان میتوانند با ایجاد زوایایی، جذابیت بصری بیشتری ایجاد کنند.
ایجاد وقفه: نقطههای توقف وسط راهروهای طولانی مانند نشانهها یا نمایشگرها یک وقفه بصری ایجاد میکنند و مشتریان را وادار به توقف نموده و توجهشان را به آن نقاط جلب میکنند.