روش های بازاریابی در صنایع غذایی

یکی از صنایع بسیار رقابتی در دنیا، صنعت غذا می‌باشد. تولید محصولات غذایی برای بسیاری از کسب و کارها بسیار دشوار است، زیرا حاشیه سود پایینی دارد و همواره شرکت‌های تازه تأسیسی وارد بازار می‌شوند که می‌خواهند از طریق جذب مشتریان و تغییر ذائقه آن‌ها، سود شما را کاهش دهند. برای این که همواره محصولات خود را در کانون توجه مصرف کنندگان قرار دهید باید آن را فوق‌العاده خوشمزه تولید کنید. خوشمزه بودن را باید از طریق تمام حواس به مشتری القاء کنید. در ادامه روش‌های مؤثری که می‌تواند در بازاریابی محصولات غذایی به تولیدکنندگان آن کمک کنند، ذکر می‌گردند.

محصولتان را با آگاهی قیمت گذاری کنید

کاری ساده است که بدون توجه به شرایط بازار برای محصولتان قیمت گذاری کنید. در برخی موارد ۱ درصد تخفیف در قیمت کافی ست تا مشتریان جذب محصولات رقیب شوند. در قیمت گذاری تمام عوامل از قبیل هزینه توزیع را در نظر بگیرید تا به حاشیه سود مناسب برای هر محصول برسید.

یک شبکه گسترده را پی ریزی کنید

موفقیت محصولات غذایی شما بستگی به این دارد که چگونه می‌توان آن‌ها را در فروشگاه شناسایی کرد. برای مثال، در یک فروشگاه مواد غذایی، محصول شما برای تصاحب سهمی از مساحت قفسه با ۴۰،۰۰۰ محصول دیگر رقابت می‌کند. اگر از گزینه‌های بازاریابی چندگانه برای ترویج محصولات خود استفاده کنید، سطح بالایی از شناخت برند را ایجاد خواهید کرد که باعث می‌شود افراد بیشتری در جستجوی محصولات شما در قفسه فروشگاه‌ها باشند.

چه چیزی شما را متمایز می‌سازد؟

قطعاً چیزی در مورد محصول غذایی شما وجود دارد که شما را متفاوت از سایر محصولات غذایی می‌کند. نقاط قوتتان بخش کلیدی از کمپین تبلیغاتی شما را تشکیل خواهند داد. همچنین مشتریان مختلف ممکن است نقاط قوت متفاوتی از شما ببینید. به عنوان مثال تولید مواد غذایی بدون گلوتن اما حاوی شکر می‌تواند باعث از دست رفتن مشتریان دیابتی شما شود.

سمپلینگ محصولتان را انجام دهید

گرچه محصول شما نمی‌تواند از طرف شما صحبتی کند، اما طعم آن حرف‌های زیادی برای شما خواهد زد. با ابن حال ارائه نمونه مجانی از محصولات به مردم می‌تواند روشی بدون ریسک برای ارزیابی میزان استقبال مشتریان از آن باشد.

محصول قابل تشخیص باشد

تشخیص برند مهم است و صرفاً از طریق تدوین و اجرای یک برنامه مناسب برندسازی صورت می‌گیرد. به برخی از برندهای مطرح صنایع غذایی فکر کنید. چه عواملی موجب گردیده که این برندها در ذهن شما ماندگار شوند و شما تمایل به مصرف آن‌ها داشته باشید؟ این راهی است که شما تمایل دارید محصولتان توسط مشتری تشخیص داده شده و به یاد سپرده شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *