آینده بازاریابی متعلق به بازاریابی محتواست. امروزه بازاریابی محتوا رهیافت هوشمندانهتری یافته است و عمدتاً بر تولید محتوای هماهنگ با خواسته مشتریان بالقوه و بالفعل متمرکز شده است. یکی از مشکلات تولید محتوا محدودیت بودجه در شرکتها میباشد. با این حال نمیتوان بازاریابی محتوا را با چیز دیگری جایگزین کرد چرا که محتوا کارآمدترین شکل تبلیغات مدرن است و در مقایسه با تبلیغات سنتی هزینه کمتری دارد اما تأثیر احساسی بهتری در خوانندگان ایجاد میکند.
شما میتوانید بودجه بازاریابی محتوای خود را به طور مؤثر کاهش دهید و در عین حال خللی در اهدافتان ایجاد نشود. در ادامه روشهای تجربه شده در این زمینه ارائه شدهاند:
- بیشتر به دنبال کیفیت باشید تا کمیت
محتوای شما به مخاطبان و مشتریانتان آموزش میدهد. بنابراین محتوای ضعیف فقط باعث خسارت میشود. با کمک مطالب مفید، مخاطبان کسب ارزش میکنند، از مسائل موجود مطلع شده و به برند شما وفادار میگردند. برای مطالب باکیفیت در بودجه محتوای خود اولویت قائل شوید. مطالب خود را با تحقیق و جمعآوری اطلاعات صحیح، تهیه کنید تا برای مخاطبان شما مفید باشد و آنها را ترغیب کند محتوایتان را به اشتراک بگذارند.
- خریداران خود را قبل از شروع تولید محتوا شناسایی کنید
اگر مخاطب خود را نشناسید، نمیتوانید محتوایی تولید کنید که برایشان مفید باشد. نقطه شروع باید شناسایی شخصیت خریدار باشد. براساس شخصیت خریدار، شالوده محتوای شما، موضوعات و کانالهای بازاریابی تغییر میکند. تنها هدف مطالب شما آموزش و هدایت مشتریان شما به مرحله بعدی چرخه خرید آنهاست. اگر محتوای شما این کار را انجام نمیدهد، پس دارید وقت و منابع خود را تلف میکنید.
- محتوای قابل استفاده مجدد ایجاد کنید
محتوایی ایجاد کنید که بتوانید برای دوره طولانی از آن استفاده مجدد کنید. مطالب قدیمی را ویرایش کرده و آنها را به اینفوگرافیک تبدیل کنید. استفاده مجدد از محتوا باعث میشود بودجه محتوا به طور مؤثری کاهش یابد زیرا یک بار هزینه میکنید اما دوباره مورد استفاده قرار میدهید.
- خوانندگان را تشویق کنید تا محتوای شما را منتشر کنند
خوانندگان مطالب سایتتان را تشویق کنید، محتواهای شما را به اشتراک بگذارند. شما میتوانید با یک انجمن فعال ارتباط برقرار کنید تا در یک مکان درباره موضوع مشترک بحث کند. این مکانها همچنین محل مناسبی برای جستجوی محتوا هستند. با این کار مخاطبان بیشتری مطالب شما را میخوانند و امکان تبدیل شدن آنها به مشتری محصولات و خدمات شما افزایش مییابد.