یک استراتژی مناسب بازاریابی محتوا به شرکتها کمک میکند تا اطلاعات خود را با مصرفکنندگان به اشتراک بگذارند. این فعالیت برای کسب و کارهای جدید یا کوچک با بودجه بازاریابی محدود بسیار تأثیرگذار است. بازاریابی محتوا به زمان و تلاش نیاز دارد، بنابراین یک شرکت تولیدکننده مواد غذایی در هنگام تدوین استراتژی محتوا باید اهداف مشخصی در این زمینه داشته باشد. این اهداف میتوانند شامل؛ افزایش آگاهی مشتریان از برند، اطلاع رسانی در مورد یک محصول جدید و افزایش فروش باشد. در ادامه چهار نکته اساسی برای موفقیت در بازاریابی محتوا در صنایع غذایی ارائه شده است.
- داستان خاص برند خود را تعریف کنید
داستانگویی مستمر که سرگرم کننده، الهام بخش و آموزشی باشد، به منظور شناساندن نام تجاری هم برای مشتریان و هم برای شرکای بالقوه ضروری است. اینفلوئنسرها دوست دارند قبل از این که تصمیم بگیرند با شما همکاری کنند، حس خوبی از برند شما وجود داشته باشد.
- خلاق باشید و محتوای متنوعی را به اشتراک بگذارید
عرصه غذا برای هر انسانی به نحوی جذاب است و آنها را گرد هم میآورد. از این موضوع استفاده کنید و کلیپها و تصاویری را منتشر کنید که فرایند تولید یا آمادهسازی محصولاتتان یا غرفه شما در نمایشگاههای تجاری را نشان میدهد. بازخورد مثبت مصرفکنندگان را در برابر این تصاویر به عنوان ابزاری برای جذب مصرفکنندهگان مجدداً به تصویر بکشید.
- استفاده مجدد از محتوای موجود در قالبهای مختلف
استفاده مجدد از محتوا باعث میشود در زمان مورد نیاز برای تولید محتوا صرفهجویی شود و همچنین به مصرف کنندگان کمک میکند تا به روشهای مختلف با شما ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال از یک مطلب خوب میتوان به عنوان مبنایی برای تولید یک کلیپ کوتاه استفاده کرد.
- به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکههای مجازی که مصرفکنندگان شما برای کار و سرگرمی از آنها استفاده میکنند
مصرفکنندگان به طور فزایندهای در حال استفاده از محتواهای موجود در شبکههای اجتماعی هستند. محتوای خود را به روشی مستقیم و راحت به اشتراک بگذارید تا مصرف کنندگان برای مشاهده یا خواندن مطالب شما مجبور نباشند اپلیکشن مورد استفاده خود را ترک کنند.
تلاش برای انجام دادن یک یا چند نکته فوقالذکر باعث برقراری ارتباط بین یک شرکت تولیدکننده مواد غذایی و مشتریان آن و ایجاد وفاداری در مشتریان میشود. با مدیریت بر انتشار و اشتراک گذاری محتوا در طول زمان، میتوانید حس خوبی در مشتریانتان نسبت به برندتان ایجاد کنید.