پنج معیار برای طراحی سایت بازاریابی اینترنتی

وب سایت شرکت شما به عنوان دریچه‌ای برای تجارتتان عمل می‌کند و اغلب اولین احساس را به مشتری بالقوه نسبت به خدمات، محصولات و ماهیت شرکت انتقال می‌دهد. اطمینان از این که سایت شما به بهترین شکل ممکن فعالیت شرکت را به نمایش می‌گذارد برای موفقیت در تجارت، حیاتی است. برای به حداکثر رساندن اثربخشی وب سایت خود، پنج معیار زیر را لحاظ کنید.

  • طرحی تمیز، حرفه‌ای و برند محور

بازدیدکنندگان از سایت شما در عرض چند ثانیه در مورد کسب و کارتان نظر می‌دهند. سایت شما باید تمیز و حرفه‌ای باشد و تصویر برند شرکت را انتقال دهد. پیمایش در سایت باید راحت باشد و به بازدیدکنندگان کمک کند با یک یا دو کلیک اطلاعاتی را که می‌خواهند پیدا کنند و آن چه که تجارت شما انجام می‌دهد باید در عرض چند ثانیه به راحتی قابل تشخیص باشد.

  • برخورداری از محتوای خوبی که مستقیماً با مخاطب هدف شما صحبت می‌کند

در حالی که طراحی خوب مهم است، محتوای سایت شما بسیار مهم است. این محتوا باید مستقیماً با مخاطبان هدف شما صحبت کند. مطالب باید با لحنی حرفه‌ای، در عین حال محاوره‌ای نوشته شود و باید احساسی از شخصیت شرکت را القاء کند. اگر مطالب خشک و بیش از حد “سازمانی” باشد، با خطر از دست دادن علاقه بازدیدکنندگان مواجه خواهید شد. بیشتر وب سایت‌های تجاری شامل بخشی از عناوین زیر است که به بیان داستان آن‌ها و ارائه اطلاعات در مورد خدمات و محصولات شرکت کمک می‌کند:

  1. درباره ما

  2. اطلاعات محصولات / خدمات

  3. گالری تصاویر

  4. نمونه پروژه‌های اجراء شده و در دست اجرا

  5. گواهی نامه‌ها و تقدیرنامه‌ها

  6. معرفی مدیران و پرسنل

  7. سؤالات متداول

  8. اخبار

  9. اطلاعات تماس با ما

  • پیش از فروش اطلاع‌رسانی کنید

قرار دادن صفحات “درباره ما”، “نمونه کارها”، “اخبار و رویدادها” و… در وب سایت شما مهم است و اگر این نوع اطلاعات در سایت شما وجود داشته باشد، بازدیدکنندگان اعتماد بیشتری به شما می‌کنند. با این حال، یکی از اهداف اصلی وب سایت شما باید آموزش مخاطبان باشد، نه صرفاً فروش به آن‌ها. بازدیدکنندگان شما با یک نیاز یا تمایل به سایت شما آمده‌اند. آن‌ها نمی‌خواهند چیزی بخرند. آن‌ها می‌خواهند یک تصمیم با اطلاعات صحیح بگیرند و مطلع شوند که چگونه محصولات یا خدمات شما راه‌حل‌هایی برای مشکلات آن‌ها ارائه می‌دهند.

  • محتوای خود را قابل اشتراک گذاری کنید

هرچه سهولت بیشتری برای اشتراک گذاری وجود داشته باشد، احتمالاً مخاطبان بازار هدف شما، اطلاعات سایت را از طریق شبکه‌های اجتماعی برای هم صنفی‌های خود به اشتراک می‌گذارد. قرار دادن دکمه اشتراک مانند اینستاگرام، فیس بوک یا واتساپ و قابلیت اشتراک مطالب از طریق ایمیل و…، راه حل خوبی برای جذب مخاطب بیشتر می‌باشد.

  • هر صفحه را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

هنگام جستجوی محصولات یا خدمات، مشتریان بیش از هر چیز از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. به همین دلیل، هر صفحه از وب سایت شما باید بهینه شود به گونه‌ای که موتورهای جستجو بتوانند اطلاعات آن را به راحتی دریافت کنند.

درک عمیق نیازها و خواسته‌های بازار هدف مهم است تا بتوانید از طریق برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه، توجه آن‌ها را به سرعت جلب کنید. گنجاندن این پنج معیار به شما کمک می‌کند تا اثربخشی وب سایت و دسترسی مشتریان به شرکت خود را به حداکثر برسانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *