عناصر کلیدی برند

براساس مقاله‌ای که مجله برند اکسپرس منتشر شده است، براساس تعاریف مختلف ، عناصر کلیدی برند اجزای متعددی می‌باشند که مهمترین آنها عبارتند از : جایگاه برند، وعده برند، شخصیت‌برند، تاریخچه برند و تداعی برند.

الف) جایگاه برند (Brand Position)
– چه محصول یا خدمتی (What) برای چه نوع مشتری (Who) تولید و عرضه می شود؟
– ارزشهای انحصاری شرکت چیست و مشتریان چگونه (How) از این محصول یا خدمت سود (Benefit) می‌برند؟
– مزیت‌های کلیدی رقابتی چگونه باعث می‌شوند که برند از سوی مشتری انتخاب شوند و چه تفاوتی با محصولات رقبا دارند؟

ب) وعده برند (Brand Promise)
– تنها چیز مهمی که برند وعده می‌دهد همیشه به مشتری ب‌دهد.
– مشتریان و شرکا باید چه انتظاری از هر تعامل با شرکت شما داشته باشند و باید چه حسی به عنوان مشتری برند داشته باشند

ج) شخصیت برند (Brand Personality)
– برند باید به چه چیزی شناخته شود؟
– شخصیت، نشان‌دهنده چیزی است که مشتریان، شرکا، کارکنان برای تعریف شرکت استفاده می‌کنند
– وقتی اسمی از برند برده می شود، چه چیزی بطور بالقوه (ناخودآگاه) به ذهن مشتریان می‌آید؟

د) تاریخچه برند (Brand Story)
– تاریخچه شرکت و اینکه این سابقه چگونه برای مشتری ارزش ایجاد کرده و باعث می‌شود او به برند اعتماد کند

– خلاصه‌ای از محصولات، خدمات و راه‌حلهای شرکت از ابتدا تا کنون نیز به عنوان بخشی از تاریخچه برند شناخته می شود

ه‍) تداعی برند (Brand Associations)
– اجزای فیزیکی شامل نام (Name)، نشان (Logo)، رنگها (Colors)، شعار (Tagline)، رسم‌الخط (Font) و تجسم (Imagery)
– به طور ایده‌آل می‌بایست همه عناصر فوق را در مورد برند به مشتری نشان دهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *