کمپین تبلیغاتی به صاحبان کسب و کارها و تیمهایشان کمک میکند تا بهترین استراتژیها و تاکتیکها را برای تبلیغ کالاها و خدماتشان طراحی کنند. کمپین تبلیغاتی خود را با حفظ ارزشها، ویژگیها و مزایای محصول یا خدماتتان در خط مقدم آن طراحی کنید.
- بازار هدفی را که قصد دارید با تبلیغات، محصول یا خدمات خود را در آن عرضه کنید، مشخص نمایید: شما نیازمند دانستن مکان جغرافیایی، جنسیت، میانگین سطح درآمد، وضعیت تأهل، سطح تحصیلات و عادتها و علایق افراد هستید. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد، مشخصات مشتری را با هم ترکیب کنید تا بتوانید تحلیل مناسبی از بازار داشته باشید و از بهترین راهها کالاها و خدمات خود را به آنها عرضه کنید.
- آنچه را که رقبا انجام میدهند و روندهای گذشته، جاری و آتی را رصد کنید: مشخص کنید آیا در محیط بازاریابی تغییراتی وجود دارد (مانند عوامل سیاسی، اقتصادی، تکنولوژیکی یا اجتماعی فرهنگی) که ممکن است بر روی نحوه تبلیغ محصولات یا خدمات شما اثرگذار باشند. شما میتوانید این اطلاعات را از طریق پیگیری اخبار ملی و محلی، خواندن گزارشات صنعت و بررسی مجلات تجاری کسب کنید.
- هدف کمپین تبلیغاتی خود را مشخص نمایید، قبل از این که بخواهید روی آن برنامهریزی کنید: ممکن است بخواهید کمپینی طراحی کنید که مشتریان را از محصول یا خدمات جدید که به بازار عرضه کردهاید یا از یک فروش ویژه آگاه نمایید. از این اطلاعات برای ایجاد اهداف خاص، قابل اندازهگیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و به موقع برای کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید.
- میزان موفقیت کمپین خود را ارزیابی کنید: به عنوان مثال اگر از طریق سایت اینترنتی اقدام به اجرای کمپین تبلیغاتی نمودید تعداد کلیکهای صورتهای گرفته شده بر روی تبلیغات خود و همچنین میزان فروش ناشی از آن را ردیابی کنید.
- زمان راهاندازی کمپین تبلیغاتی خود را برای بیشترین اثر مشخص نمایید: بسته به نوع فعالیت، در حالی که برخی از شرکتها طی ماههای پرفروش خود به شدت تبلیغ میکنند، دیگران هزینههای تبلیغاتی خود را برای ماههای کم فروش نگاه میدارند.
- قبل از این که کمپین تبلیغاتی را راهاندازی کنید، تبلیغات خود را بر روی یک گروه متمرکز از بازار هدف آزمایش کنید: گروه متمرکز به شما کمک میکند بازخوردهای مورد نیاز جهت اصلاح تبلیغ را دریافت کنید. بعد از اعمال اصلاحات، کمپین تبلیغاتی خود را راهاندازی کنید و منتظر نتایج باشید و آن را ارزیابی کنید.