فرایند انتخاب نام برند برای کسب و کار

وقتی که شما قصد دارید نام برند خود را انتخاب کنید یا از یک مشاور کمک می‌گیرید در واقع تیم خود را درگیر فرایند نام‌گذاری برند نموده‌اید. این فرایند شامل مراحل زیر می‌باشد؛

  1. فهرستی از ویژگی‌هایی را که می‌خواهید در برندتان منعکس شود تهیه کنید. دوست دارید چه جنبه‌هایی از وعده برند شما در نام برندتان دیده شود؟ می‌خواهید از چه واژگانی برای توصیف شخصیت برندتان استفاده کنید.
  2. گروهی از کارمندان مورد اعتماد، همکاران یا دوستان و خانواده را گردآورید و بپرسید که از نظر آن‌ها کدام نام‌ها برای برند شما مناسب است؟ این واکنش شما را بر روی ماهیت، صفات و شخصیت برند از نگاه کسانی که بیشترین تماس را با کسب و کارتان دارد، متمرکز می‌نماید.
  3. تصمیم بگیرید که چه کسی نهایتاً نام برند شما را انتخاب خواهد کرد. آیا انتخاب نهایی توسط فرد مشخصی صورت می‌گیرد یا توسط یک تیم؟
  4. تمام کسانی را که می‌خواهید در نام‌گذاری برند اظهارنظر کنند، درگیر آن کنید. اطمینان حاصل کنید همه کسانی که در این فرایند شرکت می‌کنند دلایل نامگذاری مربوطه را درک می‌کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *