در اینفوگرافیک زیر مراحل تبدیل مخاطبان به مشتریان بالقوه و نهایتاً مشتریان بالفعل از طریق قیف فروش بازاریابی محتوا نمایش داده شده است. طبق تعریف، بازاریابی محتوا عبارت است از؛ “فرآیند ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و منسجم برای جذب و دستیابی به مخاطبان مشخص”
بخشهای مختلف قیف فروش بازاریابی محتوا
بالای قیف: افرادی که به دنبال اطلاعات برای حل یک مشکل هستند، شرکت شما را از طریق مطالب مفیدی که منتشر میکنید کشف میکنند.
میانه قیف: در این مرحله، هدف تبدیل خوانندگان سایت شما به مشتریان بالقوه میباشد. هدف از محتواهای ایجاد شده در این مرحله، فراهم نمودن امکان ارزیابی شرکت برای تصمیمگیری در مورد خرید است. در این مرحله باید شرایطی ایجاد شود تا بازدیدکنندگان سایت تشویق شوند با شما تماس بگیرند.
انتهای قیف: در این مرحله مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل میشوند. آنها به شرکت شما و خدمات آن علاقهمند شدهاند اما برای انجام خرید، لازم است با شما تماس بگیرند.