لوگو و شعار: عناصر کلیدی جایگاه سازی برند

هر روزه ما با میلیون‌ها پیام بمباران می‌شویم. آنها همه جا هستند، از رسانه‌های چاپی، بیلبوردهای بزرگراه‌ها، سوپرمارکت‌های محلات، کیوسک‌های تلفن عمومی، ایمیل، رادیو، تلویزیون و چندین رسانه دیگر.

علاوه بر این، با رشد انفجاری اینترنت روبرو هستیم که فرصت‌های ارتباطی جدیدی را عرضه می کند. همچنین صاحبان و مدیران کسب و کارها یک وظیفه تقریبا غیر ممکن دارند : ارسال پیام از میان نویزها و پیام‌های مزاحم دیگران.
در اینجا ۵ عنصر کلیدی در استراتژی هویت بصری رقابتی (Logo Strategy) را به عنوان یکی از دو عنصر حیاتی برند مطرح می‌کنیم. بر این اساس لوگو باید :
۱- منحصر به فرد باشد
۲- مستقیما با کسب و کار، محصول یا خدمت ارتباط داشته باشد.
۳- برای مخاطب هدف جذاب باشد
۴- در بلندمدت پایداری خود را حفظ کند.
۵- در رسانه‌های مختلف ارتباطی بالقوه قابل بکارگیری باشد.

عنصر مهم درگیر در برندینگ شعار است که معمولا به عنوان عبارت معرفی(Slogan)، شعار (Tagline) یا یک بیانیه جایگاه شناخته می‌شود. این عنصر می‌بایست :
۱- مانند لوگوی شرکت منحصربه فرد باشد
۲- مختصر بوده و قابلیت سپردن به حافظه را داشته باشد
۳- صادقانه باشد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *