مراحل جذب مشتری از طریق قیف فروش

قیف فروش روشی ساده برای به تصویر کشاندن حرکت مشتری شما در طول مسیر فروش می‌باشد (از مرحله شناسایی نیاز آن‌ها به محصول شما تا مرحله فروش محصول). به این فرایند قیف فروش می‌گویند، چرا که نشان می‌دهد چگونه هر فروش با مشتریان بالقوه‌ زیاد شروع می‌شود و با خریداران کمتر خاتمه می‌یابد. قیف فروش شما ابزاری است برای سنجش، مدیریت، پیش بینی و نهایتاً توسعه فرایند فروش. مراحل قیف فروش به شرح زیر است؛

  • آگاهی: مشتریان شما مشکلی دارند که نیاز به حل شدن دارد. تبلیغات روشی است برای آگاه‌سازی مشتریان از راه حل‌های شما برای حل مشکل مشتری در قالب تولیدات و خدمات ارائه شده توسط شما. این مرحله شامل بیشترین تعداد مشتریان می‌شود.
  • کشف: مشتریان شما پی می‌برند که زمان آن فرارسیده که راه حلی برای مشکلشان بیابند و شروع به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول شما می‌کنند. در این مرحله مشتریان کمتر می‌شوند، زیرا تعدادی از آن‌ها از مرحله آگاهی از مشکلشان به مرحله جستجو و کشف محصول شما به عنوان راه حل حرکت نمی‌کنند.
  • ارزیابی: مشتریان گزینه‌های مختلف فروش را براساس دامنه‌ای از ملاحظات مانند قیمت و کیفیت رد می‌کنند. در این مرحله نیز تعداد مشتریان شما محدودتر می‌شوند، در مقابل شانس فروش افزایش می‌یابد.
  • تصمیم: در این مرحله تعداد مشتریان کمتر شده و مشتریان باقی مانده سئوالات مفصل‌تری را می‌پرسند.
  • خرید: در این مرحله مشتری تصمیم به خرید می‌گیرد و ممکن است تمایل داشته باشند در مورد قیمت مذاکره کنند یا از مزایای پیشنهادی شما در زمان تبلیغات بهره‌مند شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *