وقتی این سئوال مطرح میشود که “آیا شما مشتری بعدی خود را خواهید یافت – یا آیا آنها شما را خواهند یافت؟” چالشی مستقیم برای صاحبان کسب و کارها ایجاد میشود تا یک استراتژی بازاریابی را برای جذب مشتریان آماده خرید تعریف کنند. بازاریابی محتوا اساس و پایه این استراتژی است. زیرا در صورت نبودن محتوا چیزی برای اشتراکگذاری در اینترنت و سئو وجود نخواهد داشت.
فواید بازاریابی محتوا
- افزایش قابلیت دیده شدن برند شما
- ساختن روابط پایدار با مشتریانتان
- بهبود آگاهی و شناخت از برندتان
- ایجاد وفاداری و اعتماد با مشتریان موجود و مشتریان بالقوه
- به شما کمک میکند تا قدرت و اعتبار ایجاد کنید
- شما را به عنوان یک متخصص در صنعت مطرح میکند.
- ترافیک بازدید را افزایش داده و مشتریان بالقوه را به سوی سایت شما روانه میکند.
- کانال ارتباطی از طریق به اشتراک گذاری مطالب و ارائه نظرات بازدیدکنندگان ایجاد میکند.
- به مشتریانتان کمک میکند تا تصمیمات خریدشان را سریعتر بگیرند.
- برای سایتتان ارزش آفرینی میکند
ده نکته بازاریابی محتوا
- به طور دقیق خواسته مشتریان را شناسایی کنید تا از طریق انعکاس آن در محتوای تولیدی از اتلاف وقت خود جلوگیری نمایید.
- محتوای خود را برمبنای پاسخ به سئوالات مشتریان تدوین کنید. کسی که فرایند خرید را آغاز میکند، با جستجو در اینترنت شروع میکند. اگر از طریق محتوای مفید به طور کامل به سوالات مشتریان پاسخ دهید، راهی برای آنها باقی نمیگذارید جز تماس با شما.
- استراتژی بازاریابی خود را مستند کنید. بازاریابانی که استراتژی خود را مستند میکنند 5 برابر کسانی که این کار را نمیکنند احتمال موفقیتشان بیشتر است.
- بر کیفیت محتوای انتشار یافته خود به طور منظم نظارت کنید. لزومی ندارد که هر روز تولید محتوا کنید و آن را در وبسایت خود قرار دهید، بلکه باید محتوای مفید را در فواصل زمانی مشخص بر روی سایت بفرستید.
- اگر زمان و تخصص لازم برای تولید محتوا را ندارید آن را برونسپاری کنید و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
- محتواهایی را تولید کنید که مختص زمان حاضر نباشند و در سالهای متمادی برای خوانندگان جذاب باشد تا همواره در بلندمدت ترافیک سایت شما بالا باشد.
- از اشکال مختلف محتوا مانند مقالات، اینفوگرافیک و کلیپ استفاده کنید تا از طریق به اشتراک گذاری آنها از طریق پلتفرمهای مختلف ورودی مخاطبان را افزایش دهید.
- اطمینان حاصل کنید که تمامی محتواهای ارزشمند شما در وب سایتتان قرار دارد و آنها را در شبکههای اجتماعی نیز به اشتراک گذاردهاید.
- فهرست ایمیل خود را ایجاد کنید تا بتوانید مشتریانتان را براساس علاقمندیشان دسته بندی کنید. افراد را به عضویت در فهرست ایمیلهای خودتان از طریق ارسال محتواهای مفید برای آنها ترغیب نمایید.
- صبور باشد. بازاریابی محتوا یک استراتژی بلندمدت است که برای حصول به موفقیت نیازمند صرف زمان است.