مزایای ارائه نمونه محصول مجانی در قالب سمپلینگ

سمپلینگ فرمی از بازاریابی است که عمدتاً برای تولیدکنندگان مواد غذایی، آشامیدنی یا آرایشی- بهداشتی می‌تواند مفید و مؤثر باشد. بازاریابی تبلیغاتی نباید نادیده گرفته شود و باید بخش کلیدی از استراتژی بازاریابی شما باشد. در ادامه برخی از مزایای ارائه نمونه محصول مجانی برشمرده می‌شود؛

افزایش آگاهی از برند

اگر شما نمونه مجانی از محصولات تولیدی خود را به مردم ارائه دهید، آگاهی مردم از برند شما به سرعت افزایش خواهد یافت. بهترین راه این است که به بازار هدف بیایید و نمونه محصول خود را عرضه کنید. سپس اجازه دهید برند شما از طریق دریافت کنندگان نمونه محصول در گروه‌های دوستی مطرح و گسترش یابد.

نمایش سخاوتندی شما

دادن نمونه مجانی نشاندهنده آن است که شرکت شما سخاوتمند است. زیرا به نحوی نشان می‌دهید که انتظار بازخورد یا خرید در آینده را ندارید. شما فقط به آن‌ها اعتماد می‌کنید که از محصول شما استفاده کرده و خودشان در مورد کیفیت آن قضاوت می‌کنند.

دریافت بازخورد

البته ممکن است شما انتظار بازخورد نداشته باشید اما این بدان معنی نیست که شما هرگز بازخوردی دریافت نخواهید کرد. اگر نمونه‌های رایگان را به صورت حضوری ارائه دهید، ممکن است بتوانید برخی از بازخوردهای فوری را دریافت کنید. آدرس خود در شبکه‌های اجتماعی را بر روی بسته بندی محصولات درج کنید، تا احتمالاً تعدادی بازخورد آنلاین دریافت نمایید.

آزمودن پتانسیل فروش محصولات جدید

ممکن است بخواهید، محصول جدیدی را قبل از تولید انبوه در بازار هدف تست کنید. اگر بازخورد مثبتی دریافت کردید، می‌تواند به شما این امید را دهد که محصول تولیدی در بازار با استقبال روبرو شود.

تحریک مشتریان موجود

می‌توان از طریق ارائه نمونه مجانی، مشتریانی را که برای خرید به شما مراجعه می‌کنند به خرید محصولات بیشتر تحریک کرد. مخصوصاً قرار دادن نمونه مجانی محصولات جدید در فروشگاه می‌تواند مشتریان را به خرید آن در آینده ترغیب کند.

تبلیغ محصول

اگر سمپلینگ شما قابل توجه باشد، ممکن است شرکت و محصولاتتان توسط برخی رسانه انعکاس خبری پیدا کند.

اعتماد شما به محصولاتتان را نشان می‌دهد

اگر شما تمایل دارید که نمونه محصول خود را ارائه دهید، نشانگر آن است که مایلید نظرات مثبت مردم را در خصوص آن بشنوید. شرکتی که اعتمادی به محصولات خود ندارد، علاقه‌ای به متوقف کردن گروه‌های مردم در خیابان را ندارد تا از آن‌ها بشنود که این محصول را دوست ندارند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *