بازاریابی محتوا شامل بخشهای مختلفی میباشد. هر چند میتوان با داشتن سطح معقولی از دانش و اطلاعات مبادرت به تولید محتوا نمود، اما هدف یک بازاریاب محتوای پیشرو، توسعه مهارتهایش در همه بخشها خواهد بود. در ادامه مهمترین مهارتهای لازم برای تبدیل شدن به یک تولیدکننده محتوای حرفهای را بیان میکنیم.
مهارت تحقیق کردن
انجام تحقیقات مناسب قبل از شروع کار، برای موفقیت آن بسیار مهم است. تولید محتوا براساس یافتههای ضعیف، سریعترین راه برای اتلاف وقت شماست. تحقیقات، شامل بررسی اقدامات صورت گرفته رقباء در صنعت و یادگیری کارهایی است که انجام دادهاند. اما همچنین به معنای یافتن روشهای جدید برای تولید محتواست.
طوفان فکری خلاقانه
وقتی تحقیق خود را انجام دادید و اطلاعات لازم را به دست آوردید، باید ایده خود را مطرح کنید. این ایده همان چیزی است که باعث موفقیت یا شکست شما خواهد شد. ممکن است در بعضی موارد با تولید محتوای متوسط از هدف خود دور شوید، اما اگر به دنبال موفقیت بزرگ هستید، باید یک محتوای عالی تولید کنید.
مهارت تجزیه و تحلیل اطلاعات
ردیابی و تحلیل رفتار خوانندگان محتوا بسیار حیاتی است. بدون آن قادر نخواهید بود که بازخورد مناسبی از عملکرد خود داشته باشید. ردیابی نکردن میتواند منجر به بروز اشتباهات مشابه گردد و مانع از بهبود عملکرد شما در آینده خواهد شد. توانایی تفسیر دادهها و انجام تجزیه و تحلیل، مهارت مهمی برای همه بازاریابان است. اگر نتوانید اطلاعاتی را که از عملکرد خود دریافت میکنید درک نمایید، اندازهگیری میزان موفقیت شما غیرممکن خواهد بود.
توانایی داستان سرایی
اکثر ما میتوانیم جملاتی را پشت سرهم بیان کنیم، اما توانایی گفتن یک داستان جذاب بسیار چالش برانگیز است. مطالب لازم برای گفتن داستان همیشه وجود دارند، مهم این است که از طریق این مطالب بتوانیم در خواننده ایجاد انگیزه کنیم.
تلاش و پشتکار
بازاریابی محتوا یک تجارت سخت است. مورد توجه واقع نشدن فقط بخشی از کار است. حتی ممکن است مردم درباره مطالب شما نظر منفی دهند. اما اگر میخواهید در این صنعت موفق شوید، باید سخت کوش باشید.
مانند بسیاری از مشاغل، شروع کار بهترین روش برای یادگیری است. مدتی را صرف انجام تحقیقات و ایدههای خود برای طوفان فکری کنید. هنگامی که چیزی را در ذهن داشته باشید، مهارتهای لازم را برای تحقق رویاهای خود پرورش خواهید داد.