هدف گذاری متمرکز
یکی از سختترین وظایف بازاریابان این است که تمام اطلاعات مشتریان را بررسی کنند. برای دریافت پاسخ از مشتریان بالقوه که بیشترین احتمال خرید را دارند، بازاریابان باید پیامهایی را ارسال کنند که دقیقاً به آنها احتیاج دارند. خوشبختانه، نرم افزار CRM به بازاریابان کمک میکند تا با بررسی اطلاعات دسته بندی شده موجود، مشتریان بالقوه سودآور را هدف قرار دهند. نرم افزار CRM حاوی اطلاعات گوناگون در خصوص رفتار و ترجیحات مشتری است که اجازه میدهد تا اقدامات آگاهانهای انجام شود و رضایت مشتری جلب گردد.
تقسیم بندی مشتریان
آنهایی برنده هستند که به جای نشان دادن واکنش، پیش بینی کنند. این نکته برای بازاریابان بسیار درست است زیرا آنها باید قبل از این که چیزی را ارائه دهند، متوجه روندهای جاری شوند. بازاریابان خواهان دستهبندی مشتریان نه فقط براساس صنعت، شغل یا سن هستند. امروزه آنها نیازمند آگاهی از حقایقی مانند فعالیتهای اخیر، واکنشها، علایق شخصی، محصولاتی که قبلاً خریداری شده، ایمیلهای باز شده، پست الکترونیکی پاسخ داده شده و حتی فعالیتهای مرتبط با رسانههای اجتماعی هستند. همچنین مشخصات دقیقتر از مشتریان میتواند فرصتی را برای بازاریابان فراهم آورد تا با شخصی سازی پیامهایشان، قلب مشتریان را فتح کنند.
شخصی سازی محتوا
هنگامی که شما پایگاه داده خود را به گروههای معنیدار تقسیم کنید، میتوانید پیامهای بازاریابی خود را شخصی سازی کنید. دیگر زمان آن رسیده که اصطلاحات “مشتری گرامی”، “دوست عزیز” را که نشاندهنده بازاریابی فلهای است به کناری بگذارید. سیستمهای CRM به شما این امکان را میدهد تا مشتریان بالقوه و موجود را با نام خودشان خطاب قرار دهید. همچنین داشتن اطلاعات شغلی مشتریان، میتواند در برقراری ارتباط بهتر به بازاریابان کمک نماید. با مجهز شدن به این جزئیات، شما میتوانید یک ایده را پیشنهاد دهید، اطلاعاتی را ارائه دهید و حتی کل ارتباطات را به گونهای طراحی کنید که مناسب آن مشتری خاص باشد.
مزایای انجام این کار بسیار عظیم است، به این دلیل که محتوای بیشتر شخصی شده، احتمال میزان پاسخ را افزایش میدهد، امکان دیده شدن برند را بالا میبرد و موجب افزایش درآمد میشود. به این ترتیب، راه حلهای CRM، کارشناسان بازاریابی را قادر میسازند تا بیشتر بر مشتری تمرکز کنند، نه بر روی محصول.
اصلاح برنامه بازاریابی
با استفاده از نرم افزار CRMمیتوانید تحلیل کنید که آیا برنامه بازاریابی شما موفق بوده یا خیر. با این کار همه حدس و گمانها به کنار گذاشته میشوند و به شما کمک میکند تا تنها بر کمپینهای بازاریابی که بهترین عملکرد را دارند، تمرکز کنید. هنگامی که متوجه شدید کدامیک از بهترین برنامهها را انجام دهید، میتوانید کمپینها و الگوهای موفق را برای مخاطبان جدید بازیابی کنید. این کار منجر به کاهش هزینههای بازاریابی و افزایش اثربخشی میشود.