اگر تصمیم دارید بروشوری را برای انتقال پیام خود به مشتریان طراحی کنید، دانستن نکات زیر میتواند به شما در این زمینه کمک کند:
- وضوح: تصویری واضح و موجز را ترسیم کنید
از زبان واضح استفاده کنید. در جمله بندی و طراحی گرایش به سادگی داشته باشید. این به تصاویر، کلمات و تم ها اجازه می دهد تا معنای مورد نظر را بدون سردرگمی بیان کند.
- کم زیاد است: از اشکال ساده و رنگهای زنده استفاده کنید
اشکال ساده و رنگهای زنده شرایط تأثیرگذاری را ایجاد میکنند.
- نامحسوس: اما آن را برجسته کنید
هدف این است که بروشور خود را برجسته کنید. به جای داشتن صفحات با گوشههای قائم، یک تغییر ظریف به عنوان مثال، گوشههای گرد ممکن است یک احساس ظریف و منحصر به فرد ایجاد کند.
- بافت و مواد: ایجاد حس متفاوت در لمس آن
داشتن بافتی که به معنای واقعی کلمه احساس لمس متفاوتی ایجاد کند، یک روش عالی برای برقراری ارتباط فراتر از جنبه بصری آن است.
- هنجارشکنی کنید: برخلاف جریان رایج حرکت کنید
اکثریت قریب به اتفاق بروشورها مانند یک کتاب باز میشوند. چرا سعی نمیکنید بروشوری طراحی کنید که مانند یک تقویم یا یک مثلث باز شود.
- تنوع: طراحیهای متفاوت برای فرهنگهای مختلف
هیچ قانونی وجود ندارد که برای تمام فرهنگها بروشوری یکسان طراحی شود. استفاده از سبکهای مختلف طراحی بروشور بسته به این که مخاطب شما چه کسانی هستند یا بروشورها در چه مکانهایی توزیع میشوند، ایده بسیار مناسبی است.
- تایپوگرافی
قویترین فرم ارتباطاتی موجود، استفاده از گزینههای تایپوگرافی است. کلمات زاویه دار، کلمات تقویت کننده عکس و تصاویر کلمهای، همه روشهای عالی برای برجسته کردن و تقویت پیام شما هستند.
- تمها: استفاده از برند
اکثر شرکتها، گروهها و سازمانها دارای لوگو و طرح رنگی هستند که به مردم کمک میکند آنها را شناسایی کنند. گنجاندن برند در تم بروشور میتواند به ارتقاء آن کمک کند و در تشخیص دادن سریع شما توسط مخاطبان مؤثر باشد.
- از یک چاپگر باکیفیت استفاده کنید
اگر ترکیب، محتوا و طراحی بروشور کامل باشد، خجالت آور خواهد بود که چاپ آنها با تصاویر و کلمات کم رنگ انجام شود. انتخاب چاپگر بروشور باکیفیت باید در روند چاپ بروشور مورد توجه قرار گیرد.
- یک گرافیست حرفهای استخدام کنید
گرافیستها متخصصانی هستند که در زمینه تخصصی خود دانش و اطلاعات مناسبی دارند. بنابراین باید در انتخاب آنها دقت شود تا هزینههای صرف شده بر روی طراحی، چاپ و انتشار بروشور با طراحیهای نامناسب به هدر نرود.