شعارهایی که با ورود هر محصول جدید رنگ تغییر به خود میگیرند تا ماهیت خود را به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تبلیغات توجیه کنند.فناوری ارتباطات و اطلاعات و صنایع وابسته آن هم از این قاعده مستنثنا نبوده و شاید حتی به خاطر سازگاری این صنعت با تکنولوژی روز و ورود هر ساله محصولات مختلف آن، حجم وسیعی از شعارهای تبلیغاتی شناخته شده در سراسر دنیا را به خودش اختصاص داده است.
SONY
پیام make.believe با برقراری ارتباطی یکپارچه با مخاطبان، قصد دارد چهره ای واحد از نقش سونی را به جهانیان معرفی کند. این امر به برجسته تر شدن برند سونی منجر شده و جادوی سونی را در دل مردم برمی انگیزاند. این شعار نمادی از روح برند سونی محسوب می شود و دلالت دارد بر قدرت خلاقیت ، توان تحقق بخشیدن ایده ها و به واقعیت تبدیل کردن هر آنچه به ذهن خطور می کند.
IBM
یکی از قدیمیترین شرکتهای تولید کننده کامپیوترهای شخصی که یکی از قدیمیترین شعارهای تبلیغاتی در این زمینه را هم دارد.سال ۱۹۱۴ بود که IBM اولین شعار تبیلغاتی خود را با عنوان «بیندیش» (Think) ارائه کرد. بعد از آن اما این شرکت سعی کرده با استفاده از واژه کلیدی «راهحل» در تبلیغاتش توجه کاربران بیشتری را جلب کند. «راهحلهایی برای مشکلات یک سیاره کوچک»(Sdutions for a small planet) و «راهحلهایی برای تجارت الکترونیک» (e-business solutions) شعارهای تبلیغاتی دیگر این شرکت در دهه ۲۰۰۰ بودند.
Dell
شرکت آمریکایی Dell که در سالهای اخیر در زمینه تولید و عرضه کامپیوترهای شخصی و به خصوص لپتاپ توانسته به جایگاه خوبی در بازار جهانی برسد، شعارهای مختلفی را برای تبلیغ محصولات خود انتخاب کرده است. «به راحتی D«Dell » (Easy as Dell)l)، «صرفا تو» (Purely uou) و «این تنها یک معامله نیست، یک Dell است» (It s not jast a deal , Its s a Dell) جزو پرطرفدارترین شعارهای تبلیغاتی این شرکت در سالهای اخیر هستند.
HP
ثروتمندترین شرکت فعال در زمینه IT در سرتاسر دنیا که محصولات باکیفیتی را هم در این زمینه به بازار عرضه کرده است، این روزها با عبارت «اختراع کنید» (Invent) شناخته میشود. این شرکت علاوه بر این در گذشته از شعار «کامپیوتر دوباره شخصی میشود» (The Camputer is personal again) هم برای تبلیغات محصولاتش استفاده میکرد.
Intel
بزرگترین تولیدکننده پردازندههای رسانا و نیمهرسانای دنیا با دو شعار «درون I«Intel (Intel inside)e و «جلوتر از دیگران حرکت کنید» (Leap ahead) شناخته میشود.
Apple
«متفاوت بیندیش» (Think different) یکی از قدیمیترین شعارهای تبلیغاتی محبوبترین شرکت کامپیوتری Apple در میان کاربران است که در حقیقت پایه و اساس تولیدات این شرکت هم قرار گرفت. این شرکت برای سیستم عامل تولیدیاش شعار «قدرت مکینتاش است» (Power is Macintosh) و «برای آیندگان» (For the rest of us) را برای کامپیوترهای شخصیاش ارائه کرد. Apple دو شعار «هزار آهنگ در جیب شما» (S1000Songs in your Pocket) و «پنج هزار آهنگ در دستتان» ( S5000Songs in your hard) را برای فروشگاه اینترنتی iTunes خود معرفی کرد.
Microsoft
غول نرمافزاری جهان در دهه ۱۹۹۰ شعار «امروز میخواهی به کجا بروی؟» (where do you want to go today?y) و «استعداد شما، علاقهما» Our Passion ) و Your Potential)l را در دهه ۲۰۰۰ به عنوان شعار تبلیغاتی خود انتخاب کرد. ایــــن شــــرکت امـــا جمله «با پروانه بهتر است» (It’s better with butter fly) را برای تبلیغات خدمات اینترنتی MSN8 خود ارائه کرد.
CISCO
این شرکت نرمافزاری هم با جمله «به شبکه انسانی خوش آمدید» (welcome to the human network) در میان کاربرانش شناخته میشود.
AOL
شرکت عرضهکننده خدمات اینترنتی America online یا AOL در دهه ۲۰۰۰ با دو شعار «اینترنت بهتری میخواهید؟ شما به America online تعلق دارید. (Want a better internet? You belong at America online) و «بسیار آسان برای استفاده، تعجب نکنید این شماره یک است» (So easy use, no wonder it’s number1) به عرصه تبلیغات وارد شد.
eBay
بزرگترین سایت حراج اینترنتی دنیا هم دو جمله «هر آنچه وجود دارد را در ebay به دست میآورید». (whatever it is, you get it on ebay) و «بخرید، بفروشید، به آن عشق بورزید». (Buy it. Sell it. Love it) را به عنوان شعارهای تبلیغاتی خود انتخاب کرده است.
AT&T
بزرگترین شرکت مخابراتی آمریکا عبارت «بیحد و مرز» (Boundless) را به عنوان اولین شعار تبلیغاتی خود ارائه کرد. بعد از آن اما در دهه ۱۹۹۰ این شرکت شعارهای تبلیغاتی مختلفی را مانند: «به کسی فکر کنید و با او تماس برقرار کنید» (Reach out and touch some one)، «بهتر صدا میکنیم بیشتر بشنوید». T(The more you hear , the beher we Sound)d، «انتخاب درست شما» (your true choice) و «صدای واقعی شما» (your true voice) ارائه کرد. آخرین شعار تبلیغاتی این شرکت اما «دنیای شما، به دنیا آمد» y(your world. Delivered)d بود.
BT
شرکت مخابرات انگلستان که این روزها به بخشخصوصی واگذار شده است با سه شعار تبلیغاتی «برای صحبت خوب است» (Its good to talk)، «برای توست» (Its for you) و «ما به تو جواب میدهیم» (Its you we answer to) در میان کاربران انگلیسی شناخته میشود.
T-Mobile
شرکت مخابراتی بزرگ T-Mobile عبارتهای «بیشتر بگیرید» (Get more) و «کاملا نزدیکتر» (Simply Closer) را به عنوان شعارهایی تبلیغاتی خود انتخاب کرد.