هویت بصری برند

طراحی هویت برند در ارتباط با جنبه‌های بصری هویت یک برند یا یک سازمان می‌باشد. طراحی هویت یک برند رکنی بصری است که نشان می‌دهد چطور و چگونه یک شرکت می‌خواهد دیده شود؛ این هویت بصری شرکت است تصویری است که یک شرکت از خود می‌سازد. هویت برند یک شرکت می‌تواند از لحاظ طراحی به وسیله یک لوگوی منحصربفرد و یا یک نشانه ارائه شود و بعد از آن از طریق طراحی تمام متریالهای آن شرکت مانند کارت‌های ویزیت، نوشت‌افزار، بسته‌بندی، تبلیغات رسانه‌ای، تبلیغات برای فروش و موارد دیگر تکمیل شود.‌

هم‌چنین طراحی هویت برند وسیله‌ای است که به مشتریان کمک می‌کند تا کمپانی را به خاطر بیاورند و اغلب باعث بازگشت آن‌ها می‌شود. طراحی صحیح هویت برند می‌تواند یکی از قوی‌ترین ابزارهای بازاریابی و بیانگر ارزش‌ها و بینش استراتژیک یک شرکت در قالب تصویری ثابت و پایدار باشد تا مشتریان با آن آشنا شده و به آن خو بگیرند. طراحی هویت یک برند مانند یک لوگو، مفهومی مشهود است که به یک کمپانی هویت بصری می‌دهد. این مسئله زمانی اهمیت می‌یابد که بدانیم ایجاد تصویر ذهنی اغلب مردم را جذب می‌کند، افرادی که با حروف و اعداد به تنهایی مجذوب نمی‌شوند.
یک طراحی خوب و تأثیرگذار برای هویت برند هرگز ثابت و استاتیک نیست؛ بلکه در عوض همانگونه که شرکت پیشرفت می‌کند برند کمپانی هم باید پیشرفت کند. این پیشرفت می‌تواند به معنی مدرنیزه کردن هویت بصری در گذر زمان در ارتباط با لوگو باشد، و یا می‌تواند مدرن کردن شعار، تایپوگرافی (فونت‌ها)، مجموعه رنگ‌های سازمانی، طراحی و موارد دیگر باشد اما همچنان به قلب و هسته برند نزدیک بماند.
به منظور حفظ پایداری و ثبات در ارزش‌ها و اهداف کمپانی و در عین حال پیشرفت همگام با طراحی روز، بسیاری از سازمان‌ها با یک شرکت طراحی هویت برند و یا یک آژانس تبلیغاتی کار می‌کنند تا با یک طراحی برند صحیح و مناسب برای تصویری که سعی دارند آن را انتقال دهند معرفی و مطرح شوند. وظیفه طراح برند مهیا کردن و آماده کردن شیوه‌های جدید و خلاقانه برای تلفیق کلمات و تصاویر به منظور بیان پیام کلیدی یک شرکت است. رسالت طراح برند این است که به مشتریان نشان دهد که شرکت به این که چگونه و چطور دیده شود اهمیت می‌دهد.
طراحی برند رویکردی عملی و آفریننده است که روی نیازهای مشتری در زمینه‌هایی مانند هویت، ارتباطات بازاریابی، محیط پیرامون، برندسازی محصول، بسته‌بندی و طراحی وب‌سایت متمرکز می‌شود. یک طراح برند از طراحی و تفکر استراتژیک استفاده می‌کند تا به شرکت‌ها کمک کند هویت بصری مناسبی پیدا کنند و این مسئله کمپانی‌ها را قادر خواهد ساخت تا در جایگاه رقابتی به موفقیت دست یابند و وظیفه مداوم طراح برند این است که اطمینان دهد که هویت برند همیشه تازه و مؤثر باقی بماند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *