وجوه تمایز تبلیغات اطلاع رسان، متقاعد کننده و یادآور

مقدمه:

اهداف تبلیغات همواره باید در راستای اهداف بازاریابی و توسعه فروش و همچنین استراتژی شرکت یا رسالت سازمان قرار گیرد. اهداف تبلیغات به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • برای اطلاع رسانی
  • برای متقاعدسازی
  • برای یادآوری

تبلیغات اطلاع رسان:

تبلیغات اطلاع رسان غالباً وقتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که یک محصول جدید تولید می‌شود، یا برای یک نسخه جدید از محصول یا تولید مجدد یک محصول قدیمی. هدف، ایجاد تقاضای اولیه برای یک کالا، خدمت، سازمان یا رویداد است. تبلیغات اطلاع رسان به مشتری و بازار درباره محصول خواهد گفت، نحوه کارکرد آن را توضیح خواهد داد، اطلاعات مربوط به قیمت گذاری و تولید را فراهم خواهد کرد و باید هم برای محصول و هم برای شرکت تولیدکننده آن اطلاع رسانی کند. تصویر محصول و شرکت باید سازگار و مکمل هم باشند. باید آنقدر اطلاعات کافی ارائه شود تا انگیزه‌ای برای مشتری ایجاد کند تا برخی اقدامات را انجام دهد.

تبلیغات متقاعد کننده:

بازاریابان از تبلیغات متقاعدکننده برای افزایش تقاضای کالا و خدمات موجود استفاده می‌کنند. این ایده شامل متقاعد نمودن یک گروه از مشتریان برای تغییر برند، خرید تولیدات شان و افزایش وفاداری مشتری می‌باشد. بعد از خرید، کیفیت محصول تعیین خواهد کرد که مشتری وفادار خواهد ماند یا به برند سابق خود باز می‌گردد. تبلیغات متقاعدکننده زمانی که محصولات مشابه در بازار وجود دارند بسیار رقابتی هستند.

تبلیغات یادآور:

تبلیغات یادآور، اطلاعات تبلیغات قبلی را تقویت می‌کند. نام محصول، رضایت مشتریان قبلی، واکنش عمومی و تکنیک‌‍‌های فروش تکرار می‌شوند به امید آن که به مشتریان سابق یادآوری شود و مشتریان جدیدی نیز جذب شوند. این نوع تبلیغات برای حفظ مشتریان علاقه‌مند و آگاه از یک محصول معتبر است که احتمالاً در انتهای چرخه عمر محصول قرار دارد.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *