وضعیت بازار سلولزی ایران

مصرف کننده است که جایگاه هر برندی را در عرصه وسیع بازار تعیین می سازد. آستانه تنوع سلیقه ی مشتریان در مورد دستمال ها بیشتر محدود به وی‍‍‍‍ژگی های ظاهری است.

میانگین نظرسنجی در برخی از فروشگاه ها معلوم می کند در مورد پوشک بچه ، محصولات خارجی قیمت یکسان با محصولات ایرانی ، فروش بیشتری دارد. اغلب مصرف کنندگان اعتقاد دارند تورم و بحران اقتصادی تأثیری بر روند مصرف محصولات سلولزی و بهداشتی ندارد و صرفه جویی در بخش های دیگری از مصرف خانگی که در اولویت نباشد لحاظ می گردد.
صنایع سلولزی و بهداشتی از مهم ترین و اساسی ترین صنایع هر کشوری محسوب می شود ؛ چرا که مورد استفاده ی تمامی اقشار جامعه و تمامی مقاطع سنی قرار گرفته و نیز مستقیماً با سلامت افراد و در نتیجه بقای جامعه سرو کار دارد .این بخش از صنایع به دلیل اهمیت موارد مذکور، به لحاظ تولیدی بسیار حساس بوده و از نظر تهیه ی مواد اولیه ، تجهیزات تولیدی ، بهداشت ،کیفیت محصول مصرفی و کیفیت ظاهری (زیبایی) و همچنین با توجه به بحران های ارزی و اقتصادی کنونی ، شرکت های متعددی را به رقابت تنگاتنگ با یکدیگر ترغیب می کند .در میان شاخص های رتبه بندی همه برندگان تولیدی و وارداتی در همه ی زمینه های صنعتی ، سهم مصرف کننده ، بیشترین درصد را به خود اختصاص می دهد و در داقع این مصرف کننده است که جایگاه هر برندی را در عرصه ی وسیع بازار تعیین می سازد. اما نکته این جاست که مصرف کننده با توجه به شرایط اقتصادی ، فرهنگی وحـرفه ای گوناگـون ، سلیقـه های مختلفی را به بازار تحمیل می سازد و این مهـم باعث می شود که هر کدام از برندها ضمن رقابت ، جایگاه ویژه خود را در گستره ی تجارت حفظ کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *