ویژگیهای کلیدی یک برند بزرگ

مشکل است که بتوانیم یک برند بزرگ را پیدا کنیم و البته مشکل تر ساخت یک برند بزرگ است. این مهم نیست که شرکت شما وال‌-مارت است یا یک فروشگاه کوچک، هر کسی که بخواهد برند بزرگی داشته باشد، فقط این نیست که بهترین کیفیت را برای محصولش ایجاد کرده و مشتری را وادار کند محصول یا خدمت او را خریداری کنید. به عبارت دیگر فقط یک فاکتور عامل موفقیت برند نیست. هم محرکهای فیزیکی و هم محرکهای حسی و هیجانی هستند که باعث ایجاد رابطه‌ای بین مصرف‌کننده و محصول می‌شوند.

کیفیت محصول و سایر ویژگیهایی که برند را به یک برند بزرگ تبدیل می کند چیست؟ در اینجا سعی شده است برخی از این ویژگیها بیان شود :

۱یک ایده (An Idea)
پیش روی هر برند یک ایده قانع‌کننده است که توجه (Attention) و وفاداری (Loyalty) مشتری را به وسیله پاسخ‌دهی به یک نیاز برآورده نشده(Unmet) یا راضی نشده با محصول دیگر (Unsatisfied) جلب می کند.

۲یکتایی (Uniqueness)
آیا به اندازه کافی این ایده (یا محصول) شما را از شرکتهای دیگر در آن بازار متمایز می‌کند؟

۳جذابیت ( Attractivenes)
آیا برند شما برای مردم است؟ یک برند بزرگ مشتریان را مطمئن می‌کند که می‌توانند وعده شما را فهمیده و جذب آن شوند.

۴صداقت (Honesty)
مشتریان می‌خواهند به وعده داده شده اعتماد کنند، و البته آنها بسرعت ادعاهای غیرصمیمانه و اغراق آمیز را می‌فهمند. مطمئن شوید وعده برند شما قابل دسترس بوده و مشتری می‌تواند به آن برسد.

۵ثبات (Consistency)
بدون توجه به انتخاب برند و پیاده سازی و اجرای آن، ثبت یک ویژگی کلیدی یک برند بزرگ است . شما می‌بایست مطمئن باشید همه ابعاد سازمان شما (از عناصر بازاریابی گرفته تا وب‌سایت خدمات مشتریان) می توانند ارزشهای گفته شده برای برند شما را (در طول زمان) حفظ کنند.

۶تفکر بلندمدت (Long term thinking)
یک دیدگاه بلندمدت باعث سهولت دسترسی برند به بازارهای جهانی، عبور از موانع فرهنگی، صحبت همزمان با بخشهای مختلف مشتریان، ایجاد اقتصاد مقیاس و دسترسی به سطوح بالای جایگاه بازار خواهد شد. مشتریان به دنبال چیزی هستند که ارزش پایداری داشته باشد.

۷مرتبط بودن (Relevancy)
یک برند بزرگ می‌بایست با خواست مشتری (Want) مرتبط باشد. این برند می‌بایست چیزی که مشتریان می خواهند عرضه کند و راهی را برود که مشتریان می‌خواهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *