ویژگی های یک محتوای خوب چیست؟

بدون شک تولید محتوا، امروزه به نیاز هر برندی تبدیل شده است، با این حال تنها برخی از شرکت ها در این زمینه کاملا موفق ظاهر می شوند. اگرچه می توان راهکارهای متعددی را برای افزایش تاثیر اقدامات خود معرفی کرد، با این حال نتایج آمارها حاکی از آن است که تا زمانی که اصول اولیه را رعایت نکنید، روش های دیگر نتیجه لازم را به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر در این مقاله به این نکته می‌پردازیم که ویژگی های یک محتوای خوب چیست و چهار مورد از الزامی ترین اقداماتی که برای تولید محتوا باید انجام دهید را بررسی می‌کنیم.

1-مخاطبان خود را مشخص کنید

اگرچه بسیاری از برندها تصور می کنند که باید در تلاش برای جذب حداکثری باشند، با این حال گسترده بودن بیش از حد جامعه هدف، باعث خواهد شد تا شما نسبت به اقداماتی که باید انجام دهید، به آگاهی لازم دست پیدا نکرده و با عدم موفقیت مواجه شوید. به همین خاطر بسیار مهم است که در ابتدا بدانید که برای چه افرادی قصد تولید محتوا را دارید. برای مثال ممکن است جامعه هدف شما دانشگاهیان باشند. بدون شک این امر تفاوت هایی را با زمانی که کارمندان و یا نوجوانان را مورد توجه اصلی خود قرار دهید، خواهد داشت. بدون شک پس از جذب جامعه هدف اولیه خود، می‌توانید محدوده عملکردی خود را گسترش دهید. درواقع تخصصی بودن به شما این امکان را خواهد داد تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید. درواقع بهترین بودن در یک حوزه، همواره بهتر از سطحی معمولی در چندین موضوع مختلف، خواهد بود.

2-اولویت بندی داشته باشید

با تعیین جامعه هدف اولیه خود، می‌توان حوزه فعالیت را مشخص کرد. تحت این شرایط، اشتباه تقریباً تمامی برندها این است که تصور می کنند که نقطه شروع درستی را برای خود تعیین نمی‌کنند. درواقع شما باید از ابتدایی ترین مطالب در رابطه با هر موضوع، شروع کرده و به مرور به سراغ مطالب حرفه ای تر بروید. این امر باعث خواهد شد تا شانس تبدیل شدن به یک مرجع اطلاعات جامع را داشته باشید که خود مزیتی بزرگ محسوب می شود.

در این رابطه توجه داشته باشید که شما باید اقدامات آتی خود را برای مخاطب تشریح کنید. این امر باعث خواهد شد تا مخاطب بتواند خود را با روند کاری شما هماهنگ سازد. فراموش نکنید که در زمینه محتوا، نخستین چیزی که مورد توجه قرار می گیرد، ظاهر کار است.

3-با حرفه ای ها همکاری داشته باشید

اشتباه بزرگ بسیاری از برندها این است که تصور می کنند که تنها باید از تیم شرکت خود استفاده کنند. این امر در حالی است که برندهای مطرح در زمینه تولید محتوا، از روش هایی نظیر دورکاری، نویسنده مهمان و… برای افزایش سطح مطالب خود استفاده می کنند. به همین خاطر نباید خود را در این زمینه محدود کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که از ترجمه برترین مقالات خارجی نیز نباید غافل شوید. علت اصلی اهمیت همکاری با حرفه ای‌ها این است که آنها به خوبی می دانند که چگونه باید با مخاطب ارتباط برقرار کرده و همه موارد مهم نظیر استفاده از کلمات کلیدی برای سئو سایت را به خوبی رعایت می کنند. در نهایت فراموش نکنید که بهتر است تا با برخی از برندها نیز همکاری داشته و بهترین مطالب یکدیگر را بازنشر کنید. این امر به افزایش سرعت رشد شما منجر خواهد شد.

4-بازبینی و ویرایش متن را جدی بگیرید

تمامی اقدامات در زمینه تولید محتوا، باید مورد بازبینی قرار گیرند. این امر اگرچه کمی سرعت شما را با مشکل مواجه خواهد ساخت، با این حال توجه داشته باشید که در زمینه تولید محتوا، همواره باید کیفیت را مهم تر از کمیت آن تلقی کنید. به همین خاطر وجود یک ویراستار حرفه ای، کاملا ضروری خواهد بود. در نهایت فراموش نکنید این امر که مخاطب صرفا خواننده مطالب شما باشد، بدترین اتفاقی است که می‌تواند رخ دهد. به همین خاطر ضروری است که از همان ابتدا، برنامه ریزی دقیقی برای درگیر کردن افراد با خود داشته باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *